Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 47599
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 27 ژوئن 2023 - 11:57 |

مجاهد: امیدواریم همکاری‌های افغانستان و پاکستان گسترش یابد

مجاهد: امیدواریم همکاری‌های افغانستان و پاکستان گسترش یابد

سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که به روابط با پاکستان اهمیت می‌دهند و کابل امیدوار است که روابط و همکاری‌ها میان دو کشور گسترش یابد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ذبیح‌الله مجاهد در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان مبنی بر حمایت اسلام‌آباد از صلح و ثبات در افغانستان تأکید کرده و گفته است هر دو کشور مشترکات زیادی تجاری، فرهنگی و مذهبی دارند که نیاز است تقویت یابند و روابط میان دو کشور گسترش پیدا کند.

آقای مجاهد می‌گوید: «امارت اسلامی افغانستان روابط با پاکستان را اهمیت می‌دهد و می‌خواهد روابطه خوب داشته باشد.»

او افزود: «همکاری‌های خود را در بین دو کشور گسترش بدهیم چون تجارت، زبان، کلتور و مذهب مشترک داریم که نیاز به حمایت است و امارت اسلامی نیز متعهد است.»

روابط میان کابل و اسلام‌آباد دیر زمانی است که فراز و نشیب دارد. پس از روی کار آمدن امارت اسلامی روابط میان دو کشور نیز گاهی اوقات به تیرگی رفته و حتی نیروهای سرحدی دو طرف باهم درگیری مسلحانه داشته‌اند.

با این حال، باور آگاهان این است که پاکستان سیاست دوگانه در قبال افغانستان را بازی می‌کند.

رحمت‌الله حسن، آگاه سیاسی، در این مورد گفت: «سیاست‌های پاکستان در افغانستان همیشه دو روی دارد، یکی صحبت‌های بسیار نرم‌اش است، یکی در عقب تخریب‌اش است.»

او تصریح کرد: «پاکستان یک کشوری است که همیشه می‌خواهد افغانستان نه دولت، نه سیستم، نه اقتصاد و نه سیاست خارجی داشته باشد.»

از سویی هم، گزارش‌ها مبنی بر حضور طالبان پاکستانی در خاک افغانستان از بزرگترین نگرانی‌های اسلام‌آباد در این اواخر شمرده می‌شود و مقامات این کشور بارها ادعا کرده‌اند که حملات خون‌بار چند ماه اخیر در پاکستان از خاک افغانستان طرح‌ریزی شده است و آنان از امارت اسلامی خواسته‌اند که مانع فعالیت تی‌تی‌پی شود و برای نابودی این گروه با پاکستان همکاری کند.

امارت اسلامی اما این ادعای پاکستان را رد کرده و می‌گوید که خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.