Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 47525
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 ژوئن 2023 - 15:27 |

نخست وزیر هند: در هند جایی برای تبعیض علیه مسلمانان وجود ندارد

نخست وزیر هند: در هند جایی برای تبعیض علیه مسلمانان وجود ندارد

نخست وزیر هند نارندا مودی مدعی شد در این کشور هیچ گونه تبعیضی علیه اقلیت‌ها از جمله مسلمان وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از الجزیره، مودی در روز پنجشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید وجود هرگونه تبعیض در کشورش علیه اقلیت مسلمان را رد کرد.

وی در پاسخ به سوال یک روزنامه نگار آمریکایی در مورد گزارش‌های موجود مبنی بر نقض حقوق بشر و تبعیض علیه مسلمانان هند، گفت: صرف نظر از طبقه اجتماعی، عقیده، مذهب و جنسیت، مطلقاً جایی برای تبعیض وجود ندارد.

این در حالی است که گزارش‌های متعددی در سال‌های اخیر خلاف این ادعا را بازتاب داده‌اند.

هند سال‌ها است که شاهد موارد گسترده آزار و اذیت و اعمال خشونت‌آمیز علیه مسلمانان بوده است که در پشت آن یک گروه شبه نظامی هندو افراطی قرار دارد که از دکترین نژادپرستانه (هندوتوا) پیروی می‌کند.

سازمان‌های حقوق بشری هند گفتند که این دکترین توسط رهبری این کشور یعنی حزب بهاراتیا جاناتا پذیرفته شده است و هدف آن، تمایز هندوها از بقیه اقلیت‌های این کشور است.

مسلمانان حدود ۱۳ درصد از جمعیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفری هند را تشکیل می‌دهند.

در اردیبهشت ماه امسال، دستگاه قضایی هند ۶۸ تن از جمله یک وزیر سابق را از اتهام قتل ۱۱ مسلمان تبرئه کرد. این مسلمانان در جریان شورش در گجرات در سال ۲۰۰۲، زمانی که نارندرا مودی فرماندار ایالتی بود، جان باختند.

خشونت‌ها در این ایالت غربی هند جان حداقل ۱۰۰۰ تن را که بیشتر آنها مسلمان بودند، گرفت و این درگیری‌ها پس از کشته شدن ۵۹ زائر هندو در آتش سوزی قطار آغاز شد.

نارندرا مودی، ملی‌گرای هندو که در آن زمان ریاست این ایالت را بر عهده داشت، به سرپوش گذاشتن بر خشونت‌ها متهم شد و به طور موقت از ورود به ایالات متحده منع شد، اما سپس در سال ۲۰۱۲ تبرئه شد و در سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس دولت هند انتخاب شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.