Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ ثور , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 48067
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 19 جولای 2023 - 8:45 |

اسلام آباد: کابل سران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد

اسلام آباد: کابل سران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد

نماینده ویژه پاکستان پیش از آغاز سفر سه روزه خود به کابل از دولت طالبان خواست تا سران تی‌تی‌پی را به اسلام‌آباد تحویل دهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در پی افزایش تنش‌ها بین اسلام‌آباد و کابل، «آصف علی خان درانی» نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان فردا (چهارشنبه ۲۸ تیر) برای سفری سه روزه عازم کابل می‌شود.

درانی در آستانه این سفر به «داون نیوز» گفت: اسلام‌آباد از دولت افغانستان می‌خواهد رهبران تحریک طالبان پاکستان را به پاکستان تحویل دهد تا آنها را به خاطر جنایات خود به دست عدالت بسپارند.

وی افزود: این خواسته ماست؛ رهبران تحریک طالبان پاکستان باید خنثی شوند تا هیچ تهدیدی برای پاکستان ایجاد نکنند. آنها نباید از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده کنند.

درانی همچنین مذاکره با تی‌تی‌پی را رد کرد و تصریح نمود این گزینه نمی‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد، بنابراین پاکستان این گزینه را دیگر بررسی نخواهد کرد.

پیش از این نیز ژنرال «عاصم منیر» رئیس ستاد ارتش پاکستان در نشستی با فرماندهان پایگاه‌های ارتش این کشور مدعی شده بود جنگجویان تی‌تی‌پی در افغانستان به پناهگاه و جدیدترین سلاح‌ها دسترسی دارند.

این در حالی است که کابل ضمن تکذیب ادعای حضور اعضای تی‌تی‌پی در افغانستان می‌گوید افغانستان نباید به دلیل مشکلات امنیتی در پاکستان ملامت شود، بلکه عوامل این ناکامی‌ها باید در داخل پاکستان جستجو شود.

کابل همچنین نسبت به واکنش جدی انجام عملیات نظامی پاکستان در خاک افغانستان هشدار داده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.