Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ ثور , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48030
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 17 جولای 2023 - 8:32 |

دو میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر در پاکستان حضور دارند

دو میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجر در پاکستان حضور دارند

یش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجران کشور در پاکستان بودوباش دارند که از این میان، ۳۰۰ هزار تن آنان مدارک قانونی ندارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، قونسل طالبان در شهر کراچی پاکستان می‌گوید که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مهاجران کشور در پاکستان بودوباش دارند که از این میان، ۳۰۰ هزار تن آنان مدارک قانونی ندارند.
عبدالجبار تخاری می‌گوید که سفارت و قونسل‌گری امارت اسلامی در کراچی در تلاش است تا به چالش‌های مهاجران افغانستان در پاکستان رسیدگی کنند.
آقای تخاری گفته است: «در مجموع تعداد مهاجرینی که در پاکستان اسناد قانونی با خود دارند، ۲ میلیون ۱۰۶ هزار ۶۵۸ تن می‌باشند.»

همزمان با این، محمد عامر خان معاون نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل متحد می‌گوید که کشورش از این پس نمی‌تواند با مهاجران افغانستان همکاری کند.
او در این باره گفته است: «بحران بشری و اقتصادی در افغانستان سبب شده که میلیون‌ها افغان برای نجات و رهایی از گرسنگی و فقر مهاجرت کنند و پاکستان شاهد بیشتر این مهاجرت‌ها بوده؛ اما اکنون دیگر نمی‌تواند که در این بخش همکاری کند و افغان‌ها باید از سوی اعضای دیگر جامعه جهانی میزبانی شود.»

به گزارش طلوع، پیش از این، وزارت مهاجران و عودت کنندگان آمار داده بود که نزدیک به سه میلیون شهروند کشور در پاکستان، نزدیک به سه میلیون شهروند دیگر در ایران و یک میلیون هم در کشورهای دیگر بود و باش دارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.