Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 47978
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 جولای 2023 - 17:50 |

سفیر مسکو در کابل از تبعیض نژادی و نقض حقوق بشر گفت

سفیر مسکو در کابل از تبعیض نژادی و نقض حقوق بشر گفت

دمیتری ژیرنوف، سفیر مسکو در کابل از تبعیض نژادی و نقض حقوق بشر سخن گفته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دمیتری ژیرنوف، سفیر مسکو در کابل گفت: فکر میکنیم که اصل احترام واقعی نسبت به حاکمیت، ویژگی های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و ملی دولت های جهان در دنیای جدید در حال شکلگیری و سیستم عادلانه تر روابط بین المللی کاملاً تحقق خواهد یافت. استعمار، استعمار نو، نژاد پرستی، تبعیض نژادی و تحمل ناپذیری مربوط به این موارد دیگر جای پای نخواهند داشت. تلاش های کشور های خاصی برای مطیع ساختن سیستم قانون بین المللی و استفادۀ ابزاری از میکانیزم های جامع آن در بخش دفاع از حقوق به مقاصد و اهداف مغرضانه در این سیستم نیز غیرقابل قبول خواهد بود. بطور نمونه، شخصی کردن چنین مفاهیم، مانند دموکراسی و آزادی. تعدادی را مستثنی قرار دادن و یک تعداد دیگر را فرمان برداران دایمی دانستن.

اخیراً گزارش نوبتی وزارت امور خارجه روسیه پیرامون وضعیت حقوق بشر در کشور های خاصی منتشر گردیده است. این گزارش به تلاش های وزارت مبنی بر جلب توجه بر آن چالش ها ادامه میدهد که در بخش حقوق بشر در برابر جامعه بین المللی معاصر قرار دارند.

در سند با کمال تأسف ناچاریم تذکر بدهیم که امروزه هیچ شواهدی دال بر نیت دولت های «غرب متحد» برای امتناع از رویکرد تقابلی به نفع همکاری بین المللی سازنده در زمینه حقوق بشر وجود ندارد.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.