Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ ثور , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48058
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 18 جولای 2023 - 9:27 |

واکنش طالبان به گزارش حقوق بشری سازمان ملل

واکنش طالبان به گزارش حقوق بشری سازمان ملل

سخنگوی طالبان گزارش سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان را «دور از حقیقت» خوانده و گفت سازمان ملل نشر گزارش‌های منفی را متوقف کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان گزارش سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان در ماه‌های مه و ژوئن سال جاری میلادی را «دور از حقیقت» خوانده و گفت سازمان ملل نشر گزارش‌های منفی را متوقف کند.

 ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه ای گفت که این گزارش براساس «یاس، گلایه‌ها و شکایت» تنظیم شده است و حقیقت ندارد.

وی افزود: «این‌گونه گزارش ها یا بر اساس نقل قول آن‌ عده از افرادی تهیه می‌شود که از افغانستان فرار کرده‌ و اکنون عوض جبهه‌ نظامی، جبهه‌ تبلیغاتی را علیه کشور خود ایجاد کرده‌اند یا بعضی از افراد در بدنه‌ یوناما از نام این نهاد سوءاستفاده می‌کنند و بر اساس معلومات نادرست در حال تبلیغات علیه افغانستان هستند.»

سخنگوی طالبان گفت در افغانستان امنیت کلی تأمین است و هیچ‌گونه قتل‌ یا گرفتاری‌های خودسرانه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: «در شرایط مثبت، گزارش های منفی را پخش‌کردن به معنای کینه‌توزی می‌باشد که باید متوقف شود.»

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) به تازگی با انتشار گزارشی در مورد وضعیت حقوق بشر در ماه‌های مه و ژوئن سال جاری میلادی در این کشور، گفت که قتل‌های فراقانونی کارمندان و نظامیان حکومت پیشین، محدودیت بر حقوق زنان، بازداشت خودسرانه‌ خبرنگاران، مجازات بدنی و اعدام در ملاء‌عام از سوی “طالبان” همچنان ادامه دارد.

در این گزارش همچنین آمده است که در این دو ماه ۳۴ نفر در حملات انفجاری و انفجار مهمات به‌جامانده از جنگ کشته و ۷۵ نفر دیگر زخمی شدند که اکثریت مطلق آنان غیرنظامی هستند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.