Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ ثور , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 47828
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 05 جولای 2023 - 16:35 |

کشورهای استعماری سابق، دموکرات های نمونه از نگاه سفیر روسیه

کشورهای استعماری سابق، دموکرات های نمونه از نگاه سفیر روسیه

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان، کشور های استعماری سابق را دموکرات های نمونه دانست.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در افغانستان، بر این باور است که کشور های استعماری سابق که خود خود را دموکرات های نمونه ای نامیده اند، به خود حق داده اند تا استاندرد های خود را برای دفاع از حقوق تحت پوشش جامع بودن آن صادر نمایند. آنها زمانی فکر میکردند که این امتیاز را دارند که بقیه دنیا را مورد انتقاد قرار داده و درس بدهند و همچنان سیاست داخلی و خارجی دیگر کشور ها را ارزیابی نمایند. در گذشته ها هیچکسی نمیتوانست آنها را متوقف بسازد. اکنون زمان دیگری است.

امروز حقوق بشر به وسیلۀ استفاده جویی بنفع نیازمندی های لحظه ای با توجه به وضع روز و ابزار مداخلۀ گستاخانه و بدون محدودیت در امور داخلی کشور های مستقل و خطرناکتر از همه افزایش تقابل ها تبدیل گردیده است. اصل جامع بودن، غیرقابل تقسیم بودن و وابستگی متقابل حقوق بشر اصلاً فراموش شده است. همینطور حق آزادی نظریات و ابراز آنها و آزادی بیان کذایی در غرب یک امر مطلق اعلان گردیده بود. بخصوص که با رعایت آن، امروز بیکارگی مقامات رسمی نسبت به وسیع ترین طیفی از ظهورات تحمل ناپذیری، نژاد پرستی، تبعیض و بالآخره قهرمان سازی نازیسم و نیونازیسم توجیه میگردد.

همه این موارد با وجود میکانیزم های موجود در نهاد بین المللی برای محکومیت و جلوگیری از مفکوره های برتری طلبی یک گروپ از انسان ها بر دیگران جریان دارند. حالا هیچکس پنهان نمیکند که از نقطه نظر اتحادیه اروپا، ناتو، واشنگتن و لندن یک «میلیارد طلایی (مردمان کشور های غرب)» وجود دارد. و بقیه همه باید به میلیارد طلایی خدمت نمایند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.