Wednesday, 22 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲ جوزا , ۱۴۰۳ - 15 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48198
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 23 جولای 2023 - 11:05 |

گزارش الجزیره از افزایش خودکشی در میان پزشکان انگلیسی

گزارش الجزیره از افزایش خودکشی در میان پزشکان انگلیسی

پزشکان در مواجهه با بار کاری پرفشار، قلدری و ساختارهای حمایتی ضعیف، حداقل دو برابر بیشتر از جمعیت عمومی در معرض خطر خودکشی هستند.

به گزارش گزوه آژانس خبری صدای پامیر، در سراسر جهان، پزشکان دو تا پنج برابر بیشتر از جمعیت عمومی در معرض خودکشی هستند که در این میان با پزشکان زن و جوان به ویژه در معرض خطر هستند. جدیدترین داده‌های دفتر آمار ملی نشان می‌دهد که تنها در بریتانیا، ۷۲ متخصص پزشکی (از جمله پزشکان، پرستاران، متخصصان درمان، دندان‌پزشکان و ماماها) در سال ۲۰۲۰ جان خود را از دست داده‌اند – که بیش از یک نفر در هفته است. خودکشی در میان پرستاران نیز شایع است: بیش از ۳۶۰ نفر در سال ۲۰۲۲ اقدام به خودکشی کردند.

عوامل مؤثر در نرخ بالای خودکشی در جامعه پزشکی به خوبی ثابت شده است. از جمله آنها می توان به حجم کاری بسیار زیاد و پرفشار، قلدری و آزار و اذیت در یک فرهنگ کاری سلسله مراتبی سفت و سخت، محرومیت از خواب، ساختارهای پشتیبانی ضعیف و منابع محدود برای کارکنانی که به سمت فرسودگی شغلی حرکت می کنند، اشاره کرد.

فشار ریاضتی بی‌سابقه بر سیستم بهداشت و درمان بریتانیا که در سال ۲۰۱۰ پس از اعلام دولت مبنی بر حل کسری بودجه بریتانیا با کاهش هزینه‌های عمومی، آغاز شد. این موضوع فشار بر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را افزایش داد زیرا بیمارستان‌ها مجبور به کاهش خدمات خط مقدم شدند. تقریباً در همان زمان، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹، پذیرش در بیمارستان ها هر سال ۲۰ درصد افزایش یافت در حالی که تعداد افرادی که در انتظار درمان بودند تقریباً دو برابر شد و از ۲٫۲ میلیون به ۴٫۳ میلیون نفر رسید.

سپس همه‌گیری کووید-۱۹ فرا رسید، که فشارها را بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی که قبلاً تحت فشار قرار گرفته بود و بودجه کافی نداشت، تشدید کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.