Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ ثور , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49011
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 آگوست 2023 - 8:41 |

آمادگی سازمان امنیت جمعی برای امنیت مرزهای افغانستان و تاجیکستان

آمادگی سازمان امنیت جمعی برای امنیت مرزهای افغانستان و تاجیکستان
سازمان پیمان امنیت جمعی در حال تکمیل هماهنگی اسناد مربوط به تجهیز مرزهای تاجیکستان و افغانستان است.
به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، جنرالآناتولی سیدوروف، رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی، روز دوشنبه گفت که هماهنگی اسناد سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد تجهیزات نظامی در مرز تاجیکستان و افغانستان تقریباً تکمیل شده است.
وی گفت: “هماهنگی اسناد CSTO در مورد تجهیزات و تجهیزات نظامی مرز تاجیکستان و افغانستان تقریباً تکمیل شده است. ما تاجیکستان را فراموش نمی کنیم و در تلاش هستیم تا مشکلات تاجیکستان را در حفاظت از مرز حل کنیم.”
در اوایل ماه آگست ۲۰۲۱، طالبان* حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کردند، در ۱۵ آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه آگست، از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش امریکا بود، شهروندان کشورهای غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند.
در شب ۳۱ آگست ۲۰۲۱، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به ۲۰ سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد.
در اوایل سپتامبر ۲۰۲۱، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوندزاده که در دوره اول حکومت طالبان مسئولیت سیاست خارجی را بر عهده داشت و از سال ۲۰۰۱ تحت تحریم های سازمان ملل قرار داشت، اعلام شد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.