Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 48618
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 11 آگوست 2023 - 17:20 |

امارت اسلامی: تلاش برای بازگشت ۷ میلیون پناهجوی افغان ادامه دارد

امارت اسلامی: تلاش برای بازگشت ۷ میلیون پناهجوی افغان ادامه دارد

وزارت مهاجرین امارت اسلامی اعلام کرد بیش از ۹۰۰ هزار پناهجو به این کشور بازگشته‌اند و تلاش برای بازگشت هفت میلیون پناهجوی دیگر ادامه دارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «محمد ارسلا خروتی» وزیر مهاجرین امارت اسلامی اظهارداشت طی سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار پناهجوی افغان به کشور بازگشته‌اند و برای زمینه بازگشت هفت میلیون پناهجوی دیگر به افغانستان تلاش می‌کنیم.

وی افزود پناهجویان افغان طی یک سال گذشته بیشتر از کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه و برخی کشورهای غربی به افغاستان بازگشته‌اند.

خروتی با حضور در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت این کشور بیش از هفت میلیون پناهجو و حدود ۳ میلیون آواره داخلی دارد.

وزیر مهاجرین امارت اسلامی گفت رفتار تحقیرآمیز برخی کشورها از جمله پاکستان با پناهجویان افغان نادرست است و کشورهای میزبان باید به حقوق انسانی و پناهجویی احترام بگذارند.

وی اظهارداشت حکومت از مسیرهای دیپلماتیک در اسلام‌آباد بارها برای حل چالش‌های پناهجویان افغان اقدام کرده است اما هنور برخی رفتارهای خشونت آمیز علیه پناهجویان وجود دارد.

خروتی با این حال تصریح کرد «از مهمان‌نوازی چند دهه ایران و پاکستان قدردانی می‌کنیم و امیدواریم حضور چند ماه بیشتر پناهجویان را نیز تحمل کنند، پناهجویان به افغانستان بازمی‌گردند».

وزیر مهاجرین امارت اسلامی خاطرنشان کرد بیش از ۳ هزار زندانی تاکنون از زندان‌های پاکستان و یک هزار نفر دیگر نیز از ایران آزاد شده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.