Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 48622
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 آگوست 2023 - 18:52 |

زرداری خطاب به کابل: صلح و امنیت پاکستان قابل مذاکره نیست

زرداری خطاب به کابل: صلح و امنیت پاکستان قابل مذاکره نیست

وزیر خارجه پاکستان در ادامه اتهام‌زنی‌ها به کابل برای افزایش ناامنی‌ها در این کشور خطاب به طالبان گفت صلح و امنیت پاکستان قابل مذاکره نیست.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «بلاول بوتو زرداری» در آخرین نشست مطبوعاتی خود به عنوان وزیر خارجه دولت شهباز شریف ضمن تأکید بر لزوم تعامل با کابل تصریح کرد صلح و امنیت پاکستان قابل مذاکره نیست.

وی با اظهار اینکه رویکرد دولت شهباز در رابطه با افغانستان کاملاً واضح و بی‌درنگ بوده است، گفت: ما تعامل عملی قوی با دولت موقت افغانستان در زمینه‌هایی مانند امنیت، کنترل مرزها و بازارها، تجارت، بهداشت، آموزش، تجارت ترانزیتی و تقریباً همه جنبه‌های همکاری دوجانبه را حفظ کرده‌ایم.

زرداری در ادامه اتهام‌زنی‌های اسلام‌آباد به کابل برای وخامت فزاینده وضعیت امنیتی پاکستان نیز افزود: اما صلح و امنیت پاکستان غیرقابل مذاکره است، این اولین مسئولیت من در قبال مردم و کشورم است.

رئیس حزب مردم پاکستان ادامه داد: ما به تعامل فعال و سازنده در هر قالب ممکن منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف ارتقای صلح، امنیت و ثبات افغانستان ادامه می‌دهیم. یک بار دیگر می‌خواهم تأکید کنم که برای فرصت‌هایی که می‌توانیم ایجاد کنیم هیچ حد و حصری وجود ندارد،  اما باید با تروریسم مقابله کرد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی امارت اسلامی اخیراً با رد اتهامات اسلام‌آباد مبنی بر مسئول بودن کابل در افزایش رویدادهای امنیتی در پاکستان گفته بود کابل طرفدار وقوع حملات در پاکستان نیست و به کسی هم اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نمی‌دهد، اما جلوگیری و کنترل حملات در داخل خاک پاکستان به عهده کابل نیست و پاکستان باید به جای اتهام‌زنی برای تقویت امنیت این کشور تلاش کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.