Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ ثور , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 48696
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 14 آگوست 2023 - 15:06 |

دیدار ملا برادر با وزیر تجارت ترکیه

معاون اقتصادی رییس الوزرا در ادامه دیدارهایش با مقام‌های ترکی با وزیر تجارت این کشور دیدار کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دفترمطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا می‌گوید؛ ملاعبدالغنی برادر و عمر بولات، وزیرتجارت ترکیه روی روابط گسترش تجارتی و اقتصادی گفتگو کرده اند.

در بیانیه این دفتر آمده است که؛ وزیر تجارت ترکیه بر کار روی انکشاف تجارت بین دو کشور و تشویق سرمایه‌گذاران ترکی، جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان به گونه مشترک تأکید کرده است.

در اعلامیه‌ای دفترمطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا آمده است که اقای برادر در این دیدار در باره‌ی تجارت، سرمایه‌گذاری، اتصال منطقوی و انکشاف همکاری‌های اقتصادی، بازگشایی دهلیز هوایی میان دو کشور، راه اندازی نمایشگاه‌ها، همکاری مشترک اتاق‌های تجارت دو کشور، ایجاد اتاق مشترک تجارتی میان دو کشور و افزایش سرمایه‌گذاری در افغانستان از سوی سرمایه گذاران ترکی نیز با وزیر تجارت ترکیه صحبت کرده است.

در بخشی از بیانیه دفترمطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا آمده است که:«ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء در این دیدار پیرامون توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری در پارکهای صنعتی و انکشاف کار و بارهای کوچک و متوسط، بازگشایی دهلیز هوایی میان دو کشور، راه اندازی نمایشگاه‌ها ،همکاری مشترک اتاق‌های تجارت دو کشور، ایجاد اتاق مشترک تجارتی میان دو کشور و افزایش سرمایه‌گذاری در افغانستان از سوی سرمایه گذاران ترکی صحبت‌های همه جانبه نمودند.»

در این بیانیه همچنان نوشته است که؛ عمر بولات وزیر تجارت ترکیه در این دیدار گفته که پیرامون انکشاف تجارت بین دو کشور و تشویق سرمایه گذاران ترکی، جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان به گونه مشترک کار می‌کند.

همزمان با این مقام‌های وزارت اقتصاد می‌گویند؛ فرصت زیاد سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد.

آگاهان در حوزه اقتصادی می‌گویند؛ مذاکرات و گفتگوهای اقتصادی و تجاری میتواند منجر به گسرتش روابط میان کابل و انقره شود.

ملاعبدالغنی برادر چند روز است که در استانبول ترکیه سرگرم دیدار و گفتگوهای اقتصاد محور با مقام‌های ترکی، سرمایه گذاران این کشور و تاجران و سرمایه گذاران از افغانستان است. دفتر مطبوعاتی معاون اقتصادی رییس الوزرا می‌گوید؛ اقای برادر در این دیدارها در کنار مسایل اقتصادی در‌باره‌ی موضوعات تجارتی و ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری در افغانستان نیز گفت‌وگو کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.