Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ ثور , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48693
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 آگوست 2023 - 13:40 |

شورای امنیت: داعش جدی‌ترین تهدید تروریستی برای افغانستان و منطقه است

شورای امنیت: داعش جدی‌ترین تهدید تروریستی برای افغانستان و منطقه است

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت بر اساس گزارش‌های شورای امنیت گروه تروریستی داعش جدی‌ترین تهدید تروریستی برای افغانستان و منطقه است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در هفدهمین گزارش خود درباره تهدید داعش علیه صلح و امنیت بین‌المللی اظهار داشت:کشورهای عضو شورای امنیت داعش را جدی‌ترین تهدید تروریستی در افغانستان و منطقه ارزیابی می‌کنند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌ها، این گروه توانایی عملیاتی خود را در داخل افغانستان افزایش داده و جنگجویان و اعضای خانواده آنها بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: ثناالله غفاری (مشهور به شهاب المهاجر) توسط برخی از کشورهای عضو (شورای امنیت) به عنوان جاه‌طلب‌ترین سرکرده داعش تلقی می‌شود. یکی از کشورهای عضو گزارش می‌دهد غفاری در ماه ژوئن در افغانستان کشته شد، اما این موضوع هنوز تأیید نشده است.

گوترش اضافه کرد: حملات داعش علیه طالبان و اهداف بین‌المللی در حال پیچیده‌تر شدن است. بنا بر گزارش‌ها، استراتژی این گروه اکنون بر انجام حملات برای هدف قرار دادن افراد برجسته برای تضعیف توانایی طالبان برای تأمین امنیت متمرکز است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین اظهار داشت: به طور کلی، داعش خراسان از خود توانایی عملیاتی قوی شامل شناسایی، هماهنگی، ارتباط، برنامه‌ریزی و اجرا نشان داده است. به گفته برخی از کشورهای عضو، حملات علیه شخصیت‌های بلندپایه طالبان در ولایات بلخ، بدخشان و بغلان روحیه داعش را بالا برده و جذب نیرو برای این گروه را نیز افزایش داده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.