Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 48575
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 10 آگوست 2023 - 10:37 |

فرمان هبت الله آخندزاده؛ حمله بر پاکستان “حرام” است

فرمان هبت الله آخندزاده؛ حمله بر پاکستان “حرام” است

هبت الله آخندزاده به جنگجویانش، اگر کسی برای هدف جهاد به خارج از افغانستان برود، این کارش جهاد نخواهد بود.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، هبت الله آخندزاده، رهبر طالبان، حملات برون مرزی از جمله حمله در پاکستان را “حرام” اعلام کرده است.
طالبان افغانستان در بالاترین سطح از جنگ در پاکستان منع شدند. همانطور که مقامات ارشد پاکستانی به رسانه های غربی گفته اند، که رهبران ارشد طالبان طی گفتگوهای دوجانبه اخیر فرمان هبت الله آخندزاده را به مقامات پاکستانی ابلاغ کردند که بر عزم خود مبنی بر اینکه اجازه ندهند کسی دیگر کشورها را از خاک افغانستان تهدید کند، تاکید کرده است.
این موضوع در دیدارهای سه روزه آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و هیأت او که ماه گذشته با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان و سراج الدین حقانی وزیر داخله و سایرین در پایتخت برگزار شده بود، مطرح شد.
ملا محمد یعقوب وزیر دفاع طالبان در سخنرانی، گفت، از نظر رهبر این گروه مبارزه طالبان در خارج از افغانستان از نظر شرعی “جهاد” نیست، بلکه اشتراک در جنگ است.
وی افزود که آخندزاده گفته است: “اگر کسی برای هدف جهاد به خارج از افغانستان برود، این کارش جهاد نخواهد بود.”
قابل ذکر است که این دیدار پس از افزایش حملات مرگبار علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان پاکستانی انجام شد که گروه تحریک طالبان پاکستان یا “تی‌تی‌پی” مسئولیت بیشتر این حملات را بر عهده گرفته است. بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، تعدادی از جنگجویان طالبان افغان نیز به آنها پیوسته‌اند.
علاوه بر این، نه تنها به جنگجویان طالبان افغانستان، بلکه به همه گروه هایی که با آن بیعت کرده اند نیز تسری می یابد.
به نظر می رسد که این فرمان به تحریک طالبان پاکستان نیز رسیده است که اسلام آباد دائماً از آن شکایت می کند. امیر آن، نور ولی محسود، سوگند وفاداری خود را با هیبت الله آخوندزاده در اگست ۲۰۲۱ تأیید کرد.
گفته می شود که پاکستانی ها خواستار علنی شدن این سند بودند، اما طالبان پاسخ دادند که این کار ضروری نیست – این سند از طریق کانال های داخلی برای همه مخاطبین ارسال شده است.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.