Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 48606
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 آگوست 2023 - 12:17 |

مرگ دست‌کم ۵۳ نفر در پی آتش‌سوزی‌های جنگلی در آمریکا

مرگ دست‌کم ۵۳ نفر در پی آتش‌سوزی‌های جنگلی در آمریکا

آتش‌سوزی ایجادشده در اثر بادهای ناشی از طوفان موسوم به «دورا» به کشته شدن دست‌کم ۵۳ نفر در ایالت هاوایی آمریکا منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند آتش‌سوزی‌های جنگلی در جزیره مائوئی در ایالت هاوایی آمریکا به مرگ دست‌کم ۵۳ نفر منجر شده است.

خبرگزاری سی‌ان‌ان نوشته این در حالی است که تلاش‌ها برای خاموش کردن این آتش‌سوزی که از سه روز پیش آغاز شده ادامه دارند.

«جاش گرین»، فرماندار هاوایی روز پنجشنبه با توجه به اعزام یگان‌های امدادی به ساختمان‌هایی که دچار حریق شده‌اند گفته بود انتظار دارد شمار تلفات ناشی از این آتش‌سوزی افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

در زمان اظهارات او تلفات این حادثه ۳۶ نفر اعلام شده بود. گرین در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «چندین و چند سال است که اینطور تلفاتی نداشته‌ایم.»

وی اضافه کرد: «با توجه به اینکه در حال جستجوی خانه‌های زیادی هستیم که طعمه آتش شده‌اند بسیار نگرانیم که با اجساد افرادی مواجه شویم که قادر به فرار کردن نبوده‌اند.»

طبق برآورد این فرماندار، بیش از ۱۷۰۰ ساختمان بر اثر این آتش‌سوزی تخریب شده‌اند.

بر اساس امار تلفات ۵۳ نفر که تا کنون اعلام شده این آتش‌سوزی دومین آتش‌سوزی با بیشترین مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا در قرن اخیر به شمار می‌رود. تعداد تلفات این حادثه تنها از آتش‌سوزی‌های ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۱۸ که به کشته شدن ۸۵ نفر منجر شده بود کمتر است.

سرویس هواشناسی ملی آمریکا پیش از این اعلام کرده بود بادهای ناشی از توفان «دورا» که چهارشنبه صبح از صدها مایلی جنوب غربی هاوایی می‌گذشت باعث آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی شدید شد.

تخمین زده شده که بیش از ۱۱ هزار خانوار در هاوایی صبح پنجشنبه بعد از آن که بادهای قوی خطوط برق و درختان را انداخت، بدون برق ماندند. تقریباً کل این ایالت تحت هشدار باد یا هشدار پرچم قرمز قرار دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.