Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 48587
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 10 آگوست 2023 - 16:26 |

وزارت مخابرات: توزیع سیمکارت‌ها تا ۹۸ درصد قانونی شده است

وزارت مخابرات: توزیع سیمکارت‌ها تا ۹۸ درصد قانونی شده است

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در برنامه حسابدهی دولت به ملت می‌گوید توزیع سیمکارت‌ها در کشور بین ۹۷ تا ۹۸ درصد قانونی شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نجیب‌الله حقانی، سرپرست این وزارت همچنان می‌افزاید که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی قیمت اینترنت بین ۴۰ تا ۶۰ در صد کاهش یافته است و در بخش مکالمات نیز در حدود ۳۰ درصد کاهش به وجود آمده است.

سرپرست این وزارت می‌افزاید که آنان در یکسال گذشته میلیون‌ها دالر عواید جمع‌آوری کرده اند و در حال حاضر هم ۲۳ میلیون سیمکارت در کشور فعال است. در یک سال گذشته ۳۹ شرکت خدمات پُستی که به‌گونه غیرقانونی در کابل فعالیت می‌کرد نیز مسدود شده است، از فعالیت سایت‌های غیراخلاقی جلوگیری کرده اند و برخی سایت‌ها هم اصلاح شده است.

برخی دیگر از مسوولان این وزارت می‌گویند، در سال روان این وزارت توانسته برای تعرفه‌های شرکت‌های مخابراتی سقف تعین کنند که بنا بر این سقف در نرخ مکالمات داخلی از ۲.۵۸ به ۱.۵۸ افغانی کاهش به وجود آمده است. و نرخ مکالمات خارجی نیز تا ۲ افغانی فی دقیقه کاهش یافته است.

به گفته ای این مسوولان به‌منظور بهتر شدن کیفیت خدمات اینترنتی در کشور، ۶۴۱ سایت از ۲G به ۳G تغییر داده شده است و برای نخستین بار دستگاه‌های سیار جهت معلوم کردن کیفیت خدمات مخابراتی در سطح کشور، فعال شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.