Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ ثور , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 49329
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 12 سپتامبر 2023 - 13:48 |

اسلام‌آباد: جنگجویان تی‌تی‌پی از افغانستان به پاکستان حمله کردند

اسلام‌آباد: جنگجویان تی‌تی‌پی از افغانستان به پاکستان حمله کردند

وزیر کشور دولت موقت پاکستان مدعی شد جنگجویان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) با استفاده از خاک افغانستان به پاکستان حمله کرده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «سرفراز احمد بوگتی»، وزیر کشور پاکستان در یک نشست خبری مدعی شد جنگجویان تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) با استفاده از خاک افغانستان به منطقه «چترال» ایالت «خیبرپختونخوا» در پاکستان حمله کرده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که طالبان در توافقنامه دوحه متعهد شده است اجازه ندهد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده شود.

پیش از این نیز «ممتاز زهرا بلوچ»، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته بود گذرگاه مرزی «تورخم» به دلیل تهدیدات امنیتی از طرف افغانستان بسته شده است، با این حال درگیری جنگجویان تی‌تی‌پی و ارتش پاکستان در ششمین روز همچنان در چترال جریان دارد.

ارتش پاکستان مدعی است جنگجویان تی‌تی‌پی از مناطقی در ولایات نورستان و کنر افغانستان در حمله به چترال شرکت کرده‌اند.

پس از آن نیز وزارت خارجه پاکستان در اعتراض به این حمله و همچنین درگیری در گذرگاه مرزی «تورخم»، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را احضار کرد.

این در حالی است که کابل همواره اتهامات پاکستان مبنی بر استفاده از خاک افغانستان علیه این کشور را رد کرده و تأکید می‌کند به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را نمی‌دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.