Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ ثور , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 49254
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 10 سپتامبر 2023 - 8:10 |

افغانستان محور رایزنی مقامات ترکمنستان و اتحادیه اروپا

افغانستان محور رایزنی مقامات ترکمنستان و اتحادیه اروپا

در دیدار مجازی معاون وزیر خارجه ترکمنستان با نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در مورد وضعیت کنونی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این کشور تبادل نظر شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «وفا حاجی‌اف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با «توماس نیکلسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این مذاکرات در مورد وضعیت کنونی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی افغانستان تبادل نظر و همکاری بیشتر در چارچوب فرمت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در مورد افغانستان با هدف حل و فصل اوضاع در این کشور بررسی شدند.

در بخش دیگر این مذاکرات مجازی مسائل نشست آتی وزیران امور خارجه در قالب «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی» مطرح و در مورد سازماندهی نشست بعدی نمایندگان ویژه برای افغانستان در قالب «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی» تبادل نظر شد.

شایان ذکر است که در ماه می سال جاری، چهارمین نشست در قالب نمایندگان ویژه کشورهای اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی برای افغانستان و «تری هاکالا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی در عشق آباد برگزار شد.  آن موقع در مورد برگزاری دور آتی چنین نشست در فصل پاییز تصمیم گیری شده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.