Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ ثور , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49268
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 10 سپتامبر 2023 - 9:05 |

نخست وزیر هند از نام جدید کشورش رونمایی کرد!

نخست وزیر هند از نام جدید کشورش رونمایی کرد!

نخست وزیر هند به جای نام این کشور از یک اسم جدید رونمایی کرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از رویترز، نارندرا مودی نخست وزیر هند در آیین بازگشایی اجلاس گروه ۲۰ به جای استفاده از واژه هند ( ایندیا به زبان انگلیسی) از نام بهارات استفاده کرد. این موضوع به گمانه زنی ها در مورد تغییر نام این کشور دامن زد.

هند در زبان‌های هندی با اسامی بهارات، بهاراتا، هیندوستان – نام‌های پیش از استعمار آن – نیز نامیده می‌شود و ممکن است در محاوره یا مراسم رسمی به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

جرقه اصلی استفاده از واژه بهارات را رییس جمهور هند زد. در حالی که این کشور به طور سنتی به استفاده از هند در عناوینی مانند رئیس جمهور یا نخست وزیر هنگام برقراری ارتباط به زبان انگلیسی پایبند بوده است، رئیس جمهور «دروپادی مورمو» در اوایل این هفته در یک دعوت شام برای پذیرایی از رهبران گروه ۲۰ از خود به عنوان «رئیس جمهور بهارات» یاد کرد.

علاوه بر بنر بزرگی که هنگام سخنرانی نخست وزیر هند روی آن کلمه بهارات نوشته شده بود، خود مودی که به زبان هندی صحبت می کند نیز گفت: «بهارات از نمایندگان به عنوان رئیس گروه ۲۰ استقبال می کند».

نام بهارات مربوط به قرن‌ها پیش از استعمار انگلیس است اما نکته مهم آن است که حزب حاکم بهاراتیا جاناتا این نام را به بنیانگذار خود منسوب می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.