Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 49594
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2023 - 9:18 |

کمک ۴۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به افغانستان

کمک ۴۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به افغانستان

بانک توسعه آسیایی ۴۰۰ میلیون دلار کمک را برای رفاه و معیشت نیازمندان در افغانستان، به ویژه زنان و دختران این کشور تصویب کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بانک توسعه آسیایی ۴۰۰ میلیون دلار کمک بلاعوض را برای رفاه و معیشت مردم آسیب‌پذیر افغانستان، به ویژه زنان و دختران، و کاهش اثرات نامطلوب بحران انسانی جاری این کشور تصویب کرد.

این بانک در اطلاعیه‌ای افزود کمک‌های مذکور از طریق برنامه جهانی غذا، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل و صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) ارائه خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه، در حال حاضر ۸۵ درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و زنان و کودکان به طور نامتناسبی از این بحران انسانی متأثر می‌شوند.

بانک توسعه آسیایی می‌افزاید بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری برنامه جهانی غذا، امنیت غذایی را برای بیش از ۱٫۳۲ میلیون نفر از جمله زنان سرپرست خانوار و گروه‌های آسیب‌پذیر تأمین خواهد کرد.

اطلاعیه می‌افزاید بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری دیگری که از طرف سازمان غذا و کشاورزی ملل مد نظر گرفته شده از تولیدات کشاورزی حدود ۳۰۹ هزار خانواده برای کشت گندم و سبزیجات حمایت خواهد کرد. از این بسته کمکی بیش از ۲٫۱ میلیون نفر بهره‌مند خواهد شد.

بانک توسعه آسیایی، صندوق کودک سازمان ملل متحد (یونیسف) از طریق کمک مالی ۲۰۰ میلیون دلاری، خدمات اصلی بهداشتی را در ۱۰ ولایت با پوشش ۷٫۵ میلیون نفر ارائه خواهد کرد.

این خدمات اصلی شامل خدمات اولیه بهداشتی مانند مراقبت از نوزاد و مادر و خدمات ضروری بیمارستانی از جمله مراقبت‌های تغذیه و جراحی است.

بر اساس این اطلاعیه، بانک جهانی نیز از برنامه بهداشتی مشابه در ۲۴ ولایت افغانستان حمایت خواهد کرد.

بانک توسعه آسیایی همچنین تصریح کرده که این پروژه «خارج از سیستم‌های حکومت بالفعل» و در راستای رویکرد بانک توسعه آسیایی اجرا خواهد شد و شرکت‌های نظارتی ثالث به منظور نظارت بر این پروژه‌ها وارد عمل خواهند شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.