Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 52276
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 01 فوریه 2024 - 16:00 |

تأثیر بازداشت دختران توسط طالبان: دو دختر خودکشی کردند و نامزدی یک دختر در بامیان فسخ شد

تأثیر بازداشت دختران توسط طالبان: دو دختر خودکشی کردند و نامزدی یک دختر در بامیان فسخ شد

پس از موج اختطاف دختران توسط طالبان در کابل و ولایات به تازگی منابع در بامیان از فسخ نامزدی یکی از این دختران پس بازداشت خبر می دهند. به گفته منابع اگرچه این دختر از چنگ طالبان آزاد شده است اما پس از برگشت به خانه نامزد اش نامزدی با وی را فسخ کرده است.

از طرفی هم برخی منابع دیگر از بازگشت یک دختر دیگر بامیانی که توسط طالبان اختطاف شده بود از قندهار خبر داده و این دختر در گفت‌گو یی گفته است طالبان قصد انتقال وی را به پاکستان داشتند اما موفق نشدند و در قندهار رها کردند.

اگرچه مسوولان محلی طالبان در بامیان در گفت‌گو با برخی رسانه های داخلی بازداشت دختران در این ولایت را تکذیب کرده اند اما چند منبع از بامیان با ارسال پیام  گفته اند اکثرا دختران بازداشت شده به بیرون از این ولایت منتقل شده اند و آمار دختران بازداشت شده در بامیان بیشتر از رقمی است که توسط رسانه‌ها همگانی شده است.

در همین حال برخی منابع دیگر از کابل  گفته اند که دو دختر در پایتخت کشور پس از رهایی از چنگ طالبان خودکشی کرده اند. به گفته منابع، این دختران پس از رهایی برای خانواده های خود گفته اند؛ ما را در یک سالن کلان نگهداری و با ما بدرفتاری می‌کردند که صدها دختر دیگر نیز که همگی فارسی‌زبان بودند با ما زندانی بودند”. این دو دختر یک روز پس از آزادی خود را حلق‌آویز کرده اند.

از دایکندی نیز گزارش شده که دهها دختر توسط طالبان بازداشت شده اند که شماری از آنان در ازای ۱۵-۲۰ هزار افغانی آزاد شده اند و برخی هم تاهنوز در زندان طالبان هستند.

این در حالی است که طالبان در ادامه سیاست قبیله‌گرایانه و زن ستیزانه خود طی یک ماه اخیر طرح بازداشت دختران فارسی زبان را به بهانه بی‌حجابی روی دست گرفته اند که گفته می‌شود صدها دختر جوان فارسی زبان ها را از مناطق تاجک نشین و از غرب کابل و مناطق مرکزی اختطاف کرده اند.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.