Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 52627
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 فوریه 2024 - 11:08 |

طالبان از قول اوغلو: جهان خواهان تعامل با این گروه است

طالبان از قول اوغلو: جهان خواهان تعامل با این گروه است

گروه طالبان از قول هماهنگ کننده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد گفته که هیچ کسی در تلاش فروپاشی طالبان نیستند و جهان خواهان آغاز تعامل با این گروه هستند.

ارگ تحت کنترل گروه طالبان بامداد امروز چهارشنبه(۱۸ دلو) در اعلامیه‌ی گفته که مولی عبدالکبیر معاون سیاسی این گروه با فریدون سینیرلی اوغلو فرستاده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار کرده است.

اوغلو در این دیدار گفته که به شمول کشورهای امریکا و اروپایی، جامعه بین‌المللی علاقمند است تا با گروه طالبان روابط را آغاز و با آن همکاری نمایند.

‏او گفته که بعضی از قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی وجود دارند که طالبان به آنها متعهد باشد. افغانستان برای منطقه و جهان مهم است، زیرا امنیت افغانستان به معنای امن و ثبات منطقه است.

اوغلو گفته که در نشست آینده دوحه، در مورد افغانستان فیصله‌های خوبی خواهد شد و پس از این نشست در روابط افغانستان با جهان تغییرات مثبت رونما خواهد شد.

فرستاده خاص دبیر کل سازمان ملل متحد گفته که هیچ کسی درتلاش فروپاشی طالبان نیست، بلکه همه می خواهند تا این گروه با جامعه جهانی وصل شود.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار گفته که امارت طالبان بیشترین بخش گزارش موصوف را تایید می‌کند، اما با یک بخش آن که خواهان گزینش نماینده خاص برای افغانستان شده است، موافق نمی‌باشد.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.