Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 56796
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, فرهنگی تاریخ انتشار : 18 آوریل 2024 - 2:39 |

تعلیق فعالیت دو تلویزیون‌ برخلاف قانون رسانه‌ها است

تعلیق فعالیت دو تلویزیون‌ برخلاف قانون رسانه‌ها است

مرکز خبرنگاران افغانستان در خبرنامه‌ای به تعلیق درآمدن نشرات تلویزیون‌های بریا و نور را غیرقانونی خوانده است.

این نهاد در خبرنامه خود گفته است که تعطیل کار این دو رسانه خلاف قانون رسانه‌های همگانی کشور و گامی در راستای محدود کردن بیشتر رسانه‌های آزاد است که باید لغو شود.

در خبرنامه مرکز خبرنگاران افغانستان آمده است: «مرکز خبرنگاران افغانستان، تعلیق فعالیت تلویزیون‌های نور و بریا و بستن دروازه‌های این دو رسانه خصوصی را خلاف قانون رسانه‌ها و اقدامی در جهت فشار و محدود کردن بیشتر فعالیت رسانه‌های آزاد می‌داند و محکوم می‌کند.»

با این حال وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که کار این دو رسانه به‌گونه‌ی موقت متوقف شده و فعالیت این دو رسانه تا صدور حکم دادگاه به حالت تعلیق خواهد ماند.

خبیب غفران سخن‌گوی وزارت اطلاعات و فرهنگ در باره افزود: «دوسیه این دو تلویزیون به محکمه راجع شده، تخطی‌های که آنان کردند مکمل برای شان دوسیه ساخته شده و به محکمه فرستاده شده است و طبعاً که مراحل آن زمان‌گیر می‌باشد و فیصله که محکمه کرد حتماً تطبیق خواهد شد.»

مسوولان برخی نهادهای حامی رسانه‌ها در کشور گفته‌اند که رسانه‌ها باید به تعهدات شان مطابق شرایط فعلی عمل کنند. این مسوولان از امارت اسلامی هم‌چنان می‌خواهند که قانون رسانی‌های همگانی را در کشور توشیح کند.

حفیظ ‌الله بارکزی رییس اتحادیه ژورنالیستان افغانستان گفت: «رسانه‌ها از آغاز ایجاد شان تعهدی را که در برابر منافع کشور و جامعه دارند، متکی به شرایط، زمان و فرهنگ موجود کشور عمل کنند چه مساله‌ی ارزش‌های اسلامی باشد و چه فرهنگی.»

عبدالقدیم ویار رییس کمیته مصوونیت خبرنگاران افغان گفت: «قانون دست‌رسی به اطلاعات باید هرچه زودتر توشیح شود تا رسانه‌ها بتوانند در روشنایی این قانون نشرات بهتری داشته باشند.»

کمیسیون رسیدگی به تخطی‌های رسانه‌ای روز سه‌شنبه از تعلیق نشرات تلویزیون‌های بریا و نور تا فیصله دادگاه درباره پرونده‌های آنان، خبر داد. به گفته این کمیسیون، فعالیت این تلویزیون‌ها به علت مراعات نکردن اصول خبرنگاری و عدم توجه به منافع ملی به حالت تعلیق درآمده است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.