Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ ثور , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 56474
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 10 آوریل 2024 - 15:15 |

دیدار سفیر چین با وزیر احیا و توسعه روستایی طالبان

دیدار سفیر چین با وزیر احیا و توسعه روستایی طالبان

به گزارش آژانس خبری پامیر، ژائو شنگ سفیر چین در کابل در دیدار با «ملامحمد یونس آخندزاده» وزیر احیا و توسعه روستایی حکومت طالبان درباره منطقه «واخان» گفتگو کرد.

سفیر چین با اشاره به ساخت کریدور واخان در نزدیکی مرز افغانستان و چین اظهار داشت دولت پکن در راستای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و بنیادی به همکاری با افغانستان ادامه می‌دهد.

وزیر احیا و توسعه روستایی حکومت طالبان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های چین گفت کارهای مقدماتی جاده واخان در مرز مشترک با چین ادامه دارد و در آینده‌ای نزدیک تکمیل خواهد شد.

آخند زاده همچنین افزود ساخت این جاده در افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور نقش مهمی دارد این مسیر مهم و کوتاه به نفع افغانستان، چین و کشورهای آسیای مرکز است.

«ملاعبدالغنی برادر» معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان نیز دی ماه سال گذشته گفته بود جاده‌ه‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرده بود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.