Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 56520
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 آوریل 2024 - 19:19 |

گفت‌وگوی تلفنی امیرخان متقی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس

گفت‌وگوی تلفنی امیرخان متقی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس ابراز همدردی کرده و ادامه حمله‌های اسراییل بر نوار غزه را نکوهش است.

آقای متقی افزوده است که در نتیجه‌ی این فداکاری‌ها، فلسطین نیز همانند افغانستان آزاد خواهد شد.

احمدخان اندر آگاه روابط بین‌الملل گفت: «همه‌ی کشورهای اسلامی به یک صدا باید در مقابل ظلم و وحشت رژیم صهيونستی اسراییل ایستادگی کنند و از سازمان ملل متحد خواهشمندیم تا بی‌طرفی خویش اختیار کرده و موضوع غزه را تحت بررسی قرار دهد.»

روز گذشته (چهارشنبه) هفت عضو خانواده اسماعیل هنیه به‌شمول سه پسر او در یک حمله هوایی اسراییل در شِمال نوار غزه کشته‌ شدند.

این حمله بر اردوگاه الشاطی انجام شده است.

یکی از از بستگان رییس دفتر سیاسی حماس درباره این حمله گفته است: «برای فرزندان اسماعیل هنیه، رییس جنبش مقاومت اسلامی حماس دعا خواهیم کرد. این گروه از مجاهدین شهید، بخشی از این مردم هستند. بخشی از مردمی که فداکاری کرده و شهدا تقدیم کردند.»

همزمان، نیروهای اسراییلی در دومین روز عید فطر نیز بخش‌هایی از شِمال و مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

نضال عبده یکی از باشنده‌های غزه گفته است: «می‌بینید که هواپیماهای اشغال‌گر، بربریت و استکبار بچه‌های ما را کشتند. من از دولت امریکا و بایدن می‌خواهم که کمی شرمنده باشد و از این اشغال‌گری صهیونستی که کودکان بی دفاع ما را در خانه‌های‌شان می‌کشند، پشتیبانی نکند.»

باشنده‌های نوار غزه که به شدت با کم‌بود مواد خوراکی و دیگر امکانات نخستین زندگی روبه‌رو هستند، می‌گویند که عید فطر برای آنان بی‌معنا است.

نعیمه الداح بیجاشده فلسطینی گفته است: «من بچه‌هایم را از دست داده‌ام. خودم را گم کرده‌ام. چطور می‌شود که این عید برای من عید باشد؟ همان‌طور که می‌بینید ما گرسنه هستیم، غذا و نوشیدنی نداریم. همان‌طور که یهودیان ما را آواره کرده و فرزندان ما را کشتند، خداوند انتقام ما را از آنان بگیرد.»

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه نیز در یک تماس تلفنی، جان‌باختن هفت عضو خانواده رییس دفتر سیاسی حماس را به او تسلیت گفته است.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.