Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 23368
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 آگوست 2020 - 12:40 |
کرزی:

مردم هیچ گونه موانع داخلی و خارجی را برای تاخیر مذاکرات صلح نمی پذیرند

مردم هیچ گونه موانع داخلی و خارجی را برای تاخیر مذاکرات صلح نمی پذیرند

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور می گوید که مردم افغانستان هیچ گونه موانع داخلی و خارجی را برای تاخیر در مذاکرات صلح را نمی پذیرند.

در پیامی که از سوی آقای کرزی به مناسبت یکصد و یکمین سالگرد استرداد استقلال کشور پخش شده آمده که  ما تنها از طریق مذاکره بین‌الافغانی ، تفاهم و پذیرفتن مسؤلیت در پیشگاه خداوند متعال و مردم آزاده افغانستان می‌توانیم به صلح و آرامی دست یابیم.

در این پیام تاکید شده که ادامهٔ این جنگ و خشونت در واقعیت در راستای منافع دیگران است. مردم آرزوی  افغانستانی را دارند که در آن صلح پایدار برقرار باشد و همه باشندگان آن از زن و مرد بدون تبعیض بتوانند در زندگی سیاسی و اجتماعی خود مشارکت نموده مقدرات خود را خود به دست داشته باشند و هیچ بیگانه یی در آن حق مداخله نداشته.

در بخش دیگر این پیام آمده است که یک‌صدو‌یکمین  سالگرد استقلال وطن عزیز را به همه مردان و زنان این سرزمین پر‌افتخار میمون و مبارک می‌خواهم. یکصد و  یک سال پیش از امروز نیاکان بزرگوار ما با سلحشوری و جانبازی و با اتحاد  و همدلی به سلطهٔ استعمار در سرزمین ما پایان دادند. درفش پر‌افتخار این میهن بر فراز قله‌های شامخ کوهپایه های وطن به مثابهٔ نماد جاویدانی این ملت به اهتزاز در‌آمد. غازیان نامدار و فرزندان غیور این کشور پس از کسب استقلال در تلاش گشودن دروازه‌های ترقی و آزادی برای همه باشندگان این سرزمین شدند.  کسب استقلال محصول اتحاد و هم‌دلی همه باشندگان این سرزمین و عشق پرشور شان به آزادی و آزادگی بود. بر ماست تا این سنت مقدس مردم افغانستان را پاسداریم و وطن را آزاد و آباد به نسل‌های آینده تسلیم دهیم.

از یکصد و یکمین سالروز استرداد استقلال کشور در حالی در نقاط مختلف کشور تجلیل می شود که گفته شده است که مذاکرات بین الافغانی به زودی آغاز می شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.