Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 29008
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 02 می 2021 - 13:39 |

کابلوف: امریکا برای جلوگیری از شدت گرفتن جنگ درافغانستان با طالبان توافق کند

کابلوف: امریکا برای جلوگیری از شدت گرفتن جنگ درافغانستان با طالبان توافق کند

ضمیر کابلوف نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور روسیه برای افغانستان از ایالات متحدۀ امریکا می‌خواهد که برای جلوگیری از گسترش دامنۀ درگیری‌ها درافغانستان با گروه طالبان توافق کند.

آقای کابلوف امروز(یکشنبه، دوازدهم ثور) در گفت وگو با شبکۀ روسی( آر بی کی) می‌گوید دولانی شدن زمان خروج نیروهای خارجی تا یازدهم سپتمبر امسال ممکن است به افزایش دامنۀ درگیری‌ها درافغانستان بیانجامد.

آقای کابلوف می‌افزاید که ایالات متحدۀ امریکا به هدف جلوگیری از شدت جنگ، روی زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی با گروه طالبان باید به توافق برسد.

او یاد آور می‌شود که بنا برتوافق دوحه، نیروهای امریکایی باید تا اول ماه می افغانستان را ترک می‌کردند درحالی که با تعیین زمان‌بندی جدید برای خروج این نیروها، توافق‌نامۀ دوحه نقض شده است.

نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور روسیه در امور افغانستان خاطر نشان می‌سازد که روند جاری صلح درافغانستان باید به نتیجه برسد و روسیه در تلاش است که دولت افغانستان و طالبان را به یک توافق سیاسی تشویق کند.

این درحالی است که همزمان با آغاز موقع خروج نیروهای خارجی در اول می، بنا برزمان‌بندی جدید امریکا و ناتو، مقر نظامیان خارجی درقندهار روز گذشته هدف حملۀ راکتی قرار گرفت.

طالبان هرچند مسوولیت این حمله را به عهده نگرفت اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است که این گروه پس از اول می نسبت به عدم راه‌اندازی حمله‌ها علیه نیروهای خارجی درکشور هیچ تعهدی ندارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.