Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30170
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 18 ژوئن 2021 - 16:56 |

سه ولسوالی به دست طالبان سقوط کرد

سه ولسوالی به دست طالبان سقوط کرد

منابع محلی در ولایت‌های فاریاب و هرات می‌گویند که ولسوالی اوبه‌ی هرات و ولسوالی شیرین‌تگاب ولایت فاریاب عصر روز گذشته و بامداد امروز جمعه(۲۸ جوزا) به تصرف طالبان درامده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ضیاءالحق نوری ولسوال اوبه به رسانه‌ها گفته است که صبح امروز جمعه، چرخ‌بال‌های ارتش، ۱۵۰ نیرو به‌شمول بیش از ۶۰ زخمی را از این ولسوالی در شهرات هرات منتقل کرده‌اند.

به گفته‌ی ولسوال اوبه، با تخلیه‌ی قرارگاه ارتش در اوبه، این ولسوالی به گونه‌ی کامل به‌دست طالبان سقوط کرد.

او همچنان تصریح کرد که ولسوالی اوبه حدود ۴۰ روز در محاصره شدید طالبان قرار داشت و طی هفته‌های اخیر، هیچ‌گونه کمک زمینی و هوایی برای این ولسوالی صورت نگرفت.

از سوی هم، منابع محلی در ولایت فاریاب می‌گویند که ولسوالی شیرین‌تگاب این ولایت به‌دلیل نرسیدن کمک، پس از ظهر روز پنج‌شنبه به دست طالبان سقوط کرد.

صبغت‌الله سیلاب معاون شورای ولایتی فاریاب افزوده که نزدیک به ۱۵۰ وسایط زرهی و غیرزرهی به‌دست طالبان افتاده است. او ادامه داد که با دست یافتن طالبان به این تجهیزات، ممکن است که اوضاع امنیتی ولایات شمال کشور با خطرهای جدی روبه‌رو شود.

به گفته‌ی سیلاب، حدود ۱۴۰ عراده وسایط زرهی و غیرزرهی ارتش‌که به‌منظور راه‌اندازی عملیات بازپس‌گیری به ولسوالی دولت‌آباد می‌رفت، در روزهای اخیر در کنار نیروهای امنیتی در ولسوالی شیرین‌تگاب گیر مانده بودند.

گروه طالبان نیز ادعا کرده که کنترل مرکز ولسوالی شیرین‌تگاب ولایت فاریاب را در دست گرفته‌اند. افزون براین، طالبان نیز مدعی هستند که ولسوالی دهنه‌ی غوری ولایت بغلان را نیز در کنترل گرفته است.

با این حال، طی یک دو ماه اخیر، بیش از ده ولسوالی به دست طالبان سقوط کرده است و نیروهای امنیتی در این مدت توانسته که کنترل برخی از ولسوالی‌ها را در دست بگیرند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.