Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30222
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 19 ژوئن 2021 - 16:24 |

کمک های بشردوستانه روسیه به افغانستان

کمک های بشردوستانه روسیه به افغانستان

فدراسیون روسیه به حمایت خود از جمهوری اسلامی افغانستان در دوران دشوار برای مردم این کشور یعنی در اوضاع مغلق بشری ناشی از جنگ ها و گسترش مریضی COVID-19 ادامه می‌دهد.

در آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، زمانی‌که این مشکل هنوز مورد مطالعه کم قرار گرفته بود و جامعه جهانی از تجارب در امر مبارزه با این مریضی برخوردار نگردیده بود، روسیه به عنوان یکی از نخستین کشورها دست کمک را به‌سوی مردم افغانستان دراز کرد؛ اولین پارتی ادویه‌جات طبی و تست‌های آزمایش برای شناسایی ویروس در ۲ جون سال ۲۰۲۰ میلادی از روسیه به کابل مواصلت نمود.

انتقال بعدی محموله‌های کمک بشری که برای مقابله با عفونت ویروس کرونا اختصاص یافته بودند، در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شد. این انتقال بنابر تقاضای ولسی جرگه شورای ملی و وزارت صحت جمهوری اسلامی افغانستان با مساعدت دومای دولتی (ولسی جرگه)، وزارت حالات اضطراری روسیه و اداره فدرال تفتیش این کشور در عرصه دفاع از حقوق مصرف کنندگان و رفاه انسان سازماندهی گردیده بود.

مشکل کمبود مواد غذایی در افغانستان توجه خاص مسکو را به‌خود جلب کرده بود. با این ارتباط، دو مراسم برای تسلیم‌دهی بیشتر از ۶۰۰ تن مواد غذایی به جانب افغانستان به‌تاریخ های ۶ دسمبر سال ۲۰۲۰ میلادی و ۲۶ اپریل سال ۲۰۲۱ میلادی در شهرک حیرتان در حضور محترم یفگینی کولیش، جنرال قونسل روسیه در شهر مزارشریف و کارمندان دفتر افغانستان پروگرام جهانی غذای سازمان ملل متحد برگزار گردیده بودند. این کمک بشری در بین خانواده های توزیع گردید که شدیداً به آن نیاز داشتند.

چند روز پیش، به‌تاریخ ۱۵ جون سال روان میلادی محموله‌های کمک بشری روسیه از طریق سازمان صحی جهان در میدان هوایی بین‌المللی کابل به مقام‌های افغان تسلیم داده شد. آقای الیکسی پیریویزیف، معاون سفارت روسیه در کابل، داکتر شفیق میرزازاده، معین وزارت صحت افغانستان و لو داپن، مسوول دفتر سازمان صحی جهان در کابل در مراسم تحویل‌دهی کمک بشری شرکت کرده بودند.

ماژول‌ها و بسته‌های طبی برای طیف وسیع در برنامه‌های کاربردی، از جمله برای عرضه کمک‌های اضطراری، عاجل و جراحی و همچنان برای مبارزه با امراض ساری به وزن مجموعی ۳۹ تن ذریعه یک پرواز خاص به کابل انتقال داده شده بودند.

این محموله‌های کمک بشری که به جانب افغانستان تسلیم داده شده‌اند، در بخش تداوی امراض ساری و همچنان توان‌بخشی بعد از آسیب‌ها و زخم‌ها به افغان‌ها کمک مین‌مایند؛ بنابر ارزیابی‌های سازمان صحی جهان، الی یک میلیون شهروند افغانستان می‌توانند کمک‌های لازم را از این وسایل و تجهیزات به‌دست بیاورند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.