Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30641
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 04 جولای 2021 - 11:31 |

پولیس ملی افغانستان از فهرست«ننگین» سازمان ملل‌متحد خارج شد

پولیس ملی افغانستان از فهرست«ننگین» سازمان ملل‌متحد خارج شد

وزارت خارجه‌ی افغانستان اعلام کرده که نام پولیس ملی این کشور از فهرست ننگین دبیرکل سازمان ملل‌متحد به‌دلیل حضور کودکان زیر ۱۸ سال در صفوف پولیس، خارج شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت امور خارجه، امروز یک‌شنبه(۱۳ سرطان) با نشر خبرنامه‌یی، از این تصمیم سازمان ملل‌متحد استقبال کرده است.

در خبرنامه‌ی این وزارت آمده است:«وزارت امورخارجه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان از خروج نام پولیس ملی افغانستان از فهرست ننگین سرمنشی سازمان ملل متحد بنابر حضور اطفال زیر سن ۱۸ سال، استقبال می‌کند.

در گزارش سال ۲۰۲۰ سرمنشی سازمان ملل متحد در مورد اطفال و منازعات نظامی، تطبیق پلان عمل پولیس ملی افغانستان در جلوگیری از استخدام و کاهش خشونت علیه اطفال موفقیت آمیز خوانده شده است.

طبق خبرنامه‌ی وزارت خارجه، براساس خروج نام پولیس ملی افغانستان از فهرست ننگین سرمنشی سازمان ملل متحد در نتیجه‌ی پیشرفت‌های متداوم در زمینه‌ی تطبیق پلان عمل ملی و جلوگیری از استخدام اطفال در صفوف نیروهای امنیتی کشور حاصل شده است.

وزارت خارجه همچنان تاکید کرده که این پیشرفت بیانگر تعهد حکومت افغانستان به ارزش‌های بین‌المللی حقوق بشری و حکومت داری خوب می‌باشد.

این وزارت بیان کرده که حکومت افغانستان امیدوار است که کشورها و نهادهای بین‌المللی با وارد ساختن فشارهای سیاسی و وضع تحریم‌ها بر طالبان و سایر گروه‌های مخالف مسلح از استخدام و خشونت بالای اطفال جلوگیری نمایند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.