Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 32098
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 15 سپتامبر 2021 - 10:24 |

خبرنگاران زن: طالبان مانع کار آنان در رسانه‌ها شدند

خبرنگاران زن: طالبان مانع کار آنان در رسانه‌ها شدند

شماری از خبرنگاران زن در افغانستان ضمن ابراز نگرانی از محدودیت های کاری شان می‌گویند که طالبان به آنان گفته اند که دیگر نمی‌توانند در رسانه‌ها کار کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر- زنان خبرنگار می گویند که هرچند طالبان بارها در نشست صلح در قطر گفته بودند که با کار دختران مشکل ندارند، اما پس از تسلط بر افغانستان، به این گفته‌های خود آنچه که باید و شاید، عمل نکرده اند.

یکی از خبرنگاران زن که نخواسته نام از او ذکر شود به رادیو آزادی گفته است: “زنان زیادی از خبرنگاران سرپرست و نان‌آور خانواده‌ها هستند، به شمول خبرنگاران. هر زن و دختری که در بیرون کار می‌‌کنند، من یکی از این خبرنگارانم که در خانه حبس هستم. ما بدبخت شده‌ایم. هیچ دختر را در حال حاضر طالبان اجازه به کار و رفتن به دانشگاه نمی‌دهد. ما که نان‌آور خانه استیم نمی دانیم که سرنوشت ما چه می‌شود بلاخره؟”

به گفته او، خبرنگاران زن چندین سال زحمت کشیدند تا برای خود و جامعه خود خدمت کنند؛ اما اکنون در چهار دیواری خانه‌ها زندانی شده اند.

از سوی دیگر، یکی از خبرنگاران زن از طالبان می‌خواهد که به کار خبرنگاران زن در بیرون و حق آزادی بیان حرمت بگذارند.

به گفته او، طالبان نباید طرفدار حکومت تک‌جنسیتی باشند؛ اما عملکرد کنونی آنان نشان می دهد که هیچ تغییری نسبت به ۲۰ سال گذشته نکرده‌است.
این در حالی است که نهادهای پشتبان رسانه‌های آزاد افغانستان گفته است که از زمان ورود طالبان به کابل، ۱۵۳ رسانه د ر۲۰ ولایت از فعالیت باز مانده‌‎اند و در بسیاری از رسانه‌ها ازجازه فعالیت به خانم‌ها داده نمی‌شود.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.