Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 33735
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 01 ژانویه 2022 - 13:04 |

از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون ۲۷ درصد کل تلفات کودکان در جهان در افغانستان به ثبت رسیده است

از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون ۲۷ درصد کل تلفات کودکان در جهان در افغانستان به ثبت رسیده است

از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون ۲۷ درصد کل تلفات کودکان در جهان در افغانستان به ثبت رسیده است

اداره‌ی حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است که سال ۲۰۲۱ میلادی موجی از تخلفات شدید را علیه کودکان در درگیری‌های طولانی و تازه به همراه داشته است.

به گزارش آژآنس خبری صدای پامیر، یونیسف که روز گذشته (جمعه، ۱۰ جدی) گزارشی منتشر کرده که در آن آمده است که از افغانستان تا یمن، سوریه و ایتیوپی شمالی، هزاران کودک بهای ویرانگر را به‌دلیل ادامه‌ی درگیری‌های مسلحانه، خشونت و ناامنی پرداخته‌اند.

طبق این گزارش، از سال ۲۰۰۵ میلادی تا کنون مرگ ۲۸ هزار و ۵۰۰ کودک در درگیری‌های افغانستان تأیید شده است که ۲۷ درصد کل تلفات کودکان در جهان را تشکیل می‌دهد. منطقه‌ی خاور میانه و شمال افریقا دارای بیشترین تعداد حملات بوده است که در نتیجه‌ی آن کودکان متأثر شده‌اند.

براساس آمار سازمان ملل متحد، طی ۱۶ سال گذشته ۲۶۶ هزار مورد نقض شدید در برابر کودکان در بیش از ۳۰ موقعیت درگیری در سراسر افریقا، آسیا، خاور میانه و امریکای لاتین ثبت شده است. این‌ها تنها مواردی است که از طریق میکانیسم نظارت و گزارش به رهبری سازمان ملل، تأیید شده است.

با این حال، او تأکید کرده است که کودکان در مناطق جنگی تنها زمانی امن خواهند بود که طرف‌های درگیری اقدامات مشخصی برای محافظت از آن‌ها انجام دهند و از ارتکاب تخلفات جدی خودداری کنند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.