Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 34134
  پرینتخانه » اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 18 ژانویه 2022 - 10:37 |

گوترش: میلیون‌ها نفر در افغانستان در خطر مرگ قرار دارند

گوترش: میلیون‌ها نفر در افغانستان در خطر مرگ قرار دارند

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن هشدار در مورد خطر مرگ میلیون ها تن در افغانستان به دلیل گرسنگی، از جامعه بین المللی خواسته در جمع آوری پنج میلیارد دالر برای فعالیت های بشردوستانه در افغانستان، کمک کنند.

آژانس خبری پامیر: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه ۲۷ جدی) هشدار داد که میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان در معرض خطر مرگ قرار دارند.

گوترش از جامعه بین المللی خواست که در جمع‌آوری پنج میلیارد دالر کمک مالی برای فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان کمک کنند، ذخایر ارزی مسدود شده افغانستان را آزاد کرده و به راه‌اندازی فعالیت بانک‌ها در این کشور کمک کنند.

او در یک نشست خبری افزود: «مسدود بودن دارایی‌های افغانستان و سرمای شدید زمستان برای مردم این کشور شرایط مرگباری ایجاد کرده است. مقررات و شروطی که از ارسال پول به افغانستان برای نجات جان مردم و احیا اقتصاد کشور جلوگیری می‌کند در این وضعیت اضطراری باید تعلیق شوند».

سازمان ملل تخمین می‌زند که حداقل ۸.۷ میلیون نفر در افغانستان در معرض قحطی و گرسنگی هستند. گوترش تاکید کرد «برای جلوگیری از سقوط کامل اقتصاد و فقر، گرسنگی و مصائب بیشتر مردم افغانستان» هر چه سریع‌تر باید پول نقد به اقتصاد این کشور تزریق شود.

دبیرکل سازمان ملل افزود: «دولت آمریکا وظیفه مهمی برعهده دارد چون اکثر سامانه‌های بین‌المللی نقل‌وانتقال پول با دالر کار می‌کنند و حدود هفت میلیارد دالر ارز خارجی افغانستان که مسدود شده است در امریکاست».

منبع: ۸ صبح، کابل.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.