Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ ثور , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 36604
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 مارس 2022 - 20:55 |

تحقق همه اهداف فاز نخست جنگ اوکراین و هشدار به ناتو

تحقق همه اهداف فاز نخست جنگ اوکراین و هشدار به ناتو

«سرگئی شویگو» با اعلام تحقق اهداف فاز نخست جنگ علیه اوکراین و ادامه آن تا تحقق همه اهداف، به ناتو در صورت حمایت تسلیحاتی از کی یف هشدار داد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشستی خبری تازه‌ترین تحولات مربوط به سی و چهارمین روز عملیات ویژه نظامی کشورش در خاک اوکراین را تشریح کرد.

شویگو در این نشست خبری گفت: تمام اهداف مرحله اول عملیات نظامی روسیه در اوکراین محقق شده است. نیروهای مسلح ما تا رسیدن به تمام اهداف به عملیات نظامی خود در اوکراین ادامه خواهند داد. اکنون آزادسازی دونباس مهمترین هدف عملیات نظامی روسیه در اوکراین است.

وی تصریح کرد: ناوگان جنگی اوکراین دیگر وجود خارجی ندارد و سیستم‌های دفاع هوایی آن تقریباً به طور کامل منهدم شده است. از مجموع ۱۵۲ جنگنده ارتش اوکراین ۱۲۳ فروند و از مجموع ۱۴۹ بالگرد، ۷۷ فروند آن منهدم شده است.

وزیر دفاع روسیه هشدار داد: ما اظهارات رهبران کشورهای عضو ناتو را در مورد قصد آنها برای ارائه جنگنده و سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین را دنبال می‌کنیم و در صورت انجام، پاسخ مناسبی خواهیم داد. توزیع بی رویه تسلیحات ارسال شده به اوکراین می‌تواند تهدیدی برای اروپا باشد.

شویگو ادامه داد: طی دو هفته گذشته، ۶۰۰ مزدور خارجی در اوکراین کشته شدند و ۵۰۰ مزدور دیگر این کشور را ترک کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.