Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 38998
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 04 ژوئن 2022 - 18:30 |

حضور مجدد کمیته صنعاء در اردن به منظور ادامه مذاکرات

حضور مجدد کمیته صنعاء در اردن به منظور ادامه مذاکرات

کمیته نظامی وابسته به صنعاء به منظور شرکت در دور دوم مذاکرات بازگشایی مسیرها، به اردن رفت.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، منابع سیاسی آگاه گزارش دادند که کمیته نظامی وابسته به صنعاء و شرکت کننده در مذاکرات بازگشایی مسیرها، مجددا از مسقط وارد اردن شده تا در دور دوم مذاکرات شرکت کند.

 

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، «عبدالله الرزامی» رئیس کمیته مذکور گفت، شرکت در دور دوم مذاکرات در ادامه مذاکرات سابق و اجرای نتایج دور اول است.

 

الرزامی ادامه داد، طرف مقابل باید از فرصت تمدید آتش‌بس برای اثبات حسن نیت خود استفاده و بندهای اجرا نشده در گذشته را اجرایی کند.

 

وی افزود، ابتکار عملی که طی دوره قبلی مذاکرات آغاز شد، هنوز ادامه دارد و بر بازگشایی بسیاری از مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها کمک می‌کند.

 

دور اول مذاکرات در این راستا در هفته گذشته بدون حصول سازوکاری برای بازگشایی مسیرها میان شهرها پایان یافت زیرا نمایندگان طرف مقابل، ابتکار عمل صنعاء برای بازگشایی مسیرها در تعز را نپذیرفت.

 

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل، دوم آوریل جاری از آغاز آتش‌بسی دو ماهه در یمن و توقف حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی و تسهیل ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و دادن مجوز به پروازهای هفتگی از مقصدهایی مشخص به فرودگاه صنعاء و بالعکس خبر داده بود.

 

فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن، هفته گذشته اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کرده‌اند و آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید می‌شود.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.