Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ ثور , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 40365
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 26 جولای 2022 - 19:40 |

حمایت روسیه از بازگرداندن دارایی های دزدیده شده توسط آمریکا / معافیت افغانستان از تعرفه گمرکی

حمایت روسیه از بازگرداندن دارایی های دزدیده شده توسط آمریکا / معافیت افغانستان از تعرفه گمرکی

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه می‌گوید، این کشور از تقاضای امارت اسلامی برای بازگرداندن دارایی های دزدیده شده توسط آمریکا در افغانستان حمایت می کند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان امروز سه شنبه اعلام کرد روسیه از تقاضای امارت اسلامی برای بازگرداندن دارایی های افغانستان که در واقع توسط ایالات متحده به سرقت رفته است، حمایت می کند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان که در کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان که تاشکند برگزار شده است صحبت می کرد، گفت: “من از صمیم قلب از از تمایل امیر خان متقی، وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان که خواستار بازگرداندن بی قید و شرط هفت میلیارد دالر مسدود شده که متعلق به افغانستان است اما در واقع توسط ایالات متحده آمریکا دزدیده شده است، حمایت می کنم.”

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که دولت روسیه تعرفه واردات کالا از افغانستان را به صفر رسانده است. به گفته وی طرف روسی همچنین آماده است تا درخواست های طرف افغانستان در زمینه غلات و فرآورده های نفتی را نیز برآورده کند.

ضمیر کابلوف، نماینده رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه (۴ اسد) در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان نشست بین المللی “افغانستان، امنیت و توسعه اقتصادی” در تاشکند گفت: “به عنوان یک گام ابتکاری، دولت روسیه عوارض گمرکی را برای واردات افغانستان به صفر رساند، بعلاوه ما قبلاً فهرستی را از سوی وزارت تجارت افغانستان در مورد کالاهایی که افغانستان در درجه اول به آنها علاقه مند است، دریافت کرده ایم.”

به گفته وی، طرف روسی “برای مذاکره و برآورده کردن درخواست دولت افغانستان” کاملا آماده است.

کابلوف گفت: “صحبت برسر غلات و محصولات مختلف نفتی مطرح بحث است. ما به کار در این راستا با شرکای منطقه ای خود ادامه خواهیم داد.”

این دیپلمات بلند پایه روسیه گفت: از نظر عملی، روسیه هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد.

وی یادآور شد که هفته گذشته کمک های بشردوستانه روسیه با دو هواپیما برای زلزله زدگان شرق افغانستان ارسال شد.

کابلوف افزود: “ما به خوبی می دانیم که این اقدامات کافی نیست و ما مصمم هستیم تا با مقامات افغانستان همکاری های اقتصادی، تجاری و اقتصادی برقرار کنیم.”

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان می گوید، تحریم های غرب اثربخشی مبارزه طالبان را با تروریسم کاهش می دهد.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: تحریم های غرب علیه مقامات جدید افغانستان، اثربخشی امارت اسلامی علیه سازمان های تروریستی کاهش می دهد.

کابلوف در حاشیه این کنفرانس گفت، اما مشکل اینجاست که در نتیجه سیاست تحریمی غرب، پتانسیل نیروهای ضد تروریستی مربوطه طالبان ضعیف شده است.

او توضیح داد که نکته اینجاست که در نبود منابع مالی، مقامات جدید افغانستان قادر به پرداخت منظم معاش و کمک هزینه به نیروهای ضد تروریسم خود نیستند.

کمک بشردوستانه ۱۶ تُنی روسیه به آسیب دیدگان افغانستان

کابلوف افزود: “این باعث کاهش سرعت می شود و ناخواسته این ظن وجود دارد که کسانی که تحریم می کنند از ناپدید شدن تروریست های بین المللی در افغانستان سود نمی برند.”

کنفرانس بین المللی تحت عنوان “افغانستان: امنیت و توسعه اقتصادی” در تاشکند با حضور هیات امارت اسلامی و نمایندگان حدود ۲۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی با محوریت افغانستان امروز و فردا در این شهر برگزار شده است.

قرار است در این نشست، تنظیم اقدامات و پیشنهادات هماهنگ جامعه جهانی در مسایل ارائه کمک برای برقراری ثبات، امنیت، بازسازی پسادرگیری در افغانستان و همگرایی آن در روندهای همکاری منطقه‌ای در راستای منافع مردم افغانستان و تمام جهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.