Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 40946
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 آگوست 2022 - 18:52 |

جان کربی: خروج ترامپ از برجام، واشنگتن را در جهان منزوی کرد.

جان کربی: خروج ترامپ از برجام، واشنگتن را در جهان منزوی کرد.

شورای امنیت ملی قصر سفید با اشاره به مخالفت متحدان این کشور با خروج از توافق هسته یی ایران، گفت واشنگتن نگرانی های اسرائیل درباره بازگشت به برجام را نیز درک می کند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از فاکس نیوز، در ادامه اظهارات متناقض واشنگتن درباره احیای توافق هسته‌ یی و اتهام ‌زنی به ایران درباره نقض برجام، یک مقام امریکایی بار دیگر مدعی تمایل این کشور برای بازگشت به این توافق شد.

جان کربی هماهنگ ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی قصر سفید صبح امروز چهارشنبه با متهم کردن ایران به عدم پایبندی کامل به توافق هسته ‌یی در گذشته، اما ادعا کرد که دولت امریکا متعهد به احیای برجام است.

کربی در مصاحبه با شبکه فاکس‌ نیوز، که اظهاراتش توسط این شبکه پیام‌ های متناقض تعبیر شد، استدلال کرد که خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ باعث شد واشنگتن در برابر متحدانش منزوی شود.

رهبر انقلاب اسلامی ایران در دیدار پوتین: آمریکایی‌ها هم زورگو هستند و هم حیله‌گر

به نوشته سایت فاکس ‌نیوز، این مقام شورای امنیت ملی قصر سفید توضیح داد، زمانی که ما در توافق بودیم، این ایران بود که با عدم سازگاری با آن خود را منزوی می ‌کرد، ولی ما با خروج از آن، خود را منزوی کردیم. این تصمیمی بود که متحدان و شرکای اروپایی ما و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان با آن مخالفت کردند.

اکنون ما می‌ خواهیم به توافق برگردیم. ما می‌ خواهیم ایران به توافق برگردد تا بتوانیم مانع دستیابی آنها به سلاح اتمی شویم.

کربی گفت، دولت بایدن مصمم به پیوستن مجدد به برجام و استفاده از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی‌های هسته ‌یی است.

پیش از این، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود: «هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز در واکنش به این اظهارات، تحلیل کرد که آمریکایی‌ها یک الگوی رفتاری دارند مبنی بر اینکه زمانی که به خط پایان در مذاکرات نزدیک می‌شویم مشکلات جدیدی از نظر آنها ظاهر می‌شود

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.