Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 41788
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 19 اکتبر 2022 - 15:51 |

درخواست طالبان از ترکیه برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان

درخواست طالبان از ترکیه برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، از ترکیه خواست تا با این گروه روابط عمیق دیپلماتیک برقرار کند و حکومت کنونی افغانستان را به رسمیت بشناسد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سخنگوی طالبان در گفت‌وگویی ضمن ابراز علاقه‌مندی این گروه به افزایش روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان خواستار به‌رسمیت شناختن هیات حاکمه سرپرستی افغانستان از سوی ترکیه شد.

مجاهد در گفت‌وگو با تلویزیون «رهبر» در ترکیه گفت که آنکارا در کنار به رسمیت شناختن، باید کمک‌هایش را به افغانستان افزایش دهد و روابط بیشتر بازرگانی برقرار کند.

ذبیح الله مجاهد، افزود: «در راستای دیپلماسی هم می‌خواهیم با ترکیه و همچنین با کشورهای دیگر روابط عمیق دیپلماتیک تامین بکنیم و اگر خدا بخواهد از این طریق امارت اسلامی به رسمیت شناخته شود و با ترکیه همکاری‌های بیشتر در عرصه‌های دیپلماتیک و اقتصادی داشته باشیم.»

همچنین در این گفت‌وگو، مجاهد از آمریکا خواست تا سیاست‌ خود را در برابر افغانستان تغییر داده و تحریم وضع شده بر افغانستان را بردارد.

سخنگوی طالبان در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با تاکید بر ادامه کار بانوان و آموزش دختران در افغانستان خاطرنشان کرد که طالبان در تلاش برای آماده کردن مکان مناسب در چارچوب قوانین اسلامی است تا بانوان و دختران دانش‌آموز بتوانند با مصوونیت فیزیکی و روانی به کار و آموزش ادامه دهند.

ذبیح‌الله مجاهد همچنین در سفرش به ترکیه در نشست عالمان دین شرکت کرد و گفت که بازگشایی مدارس دختران در افغانستان حتمی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.