Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 42681
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 نوامبر 2022 - 11:55 |

انتخابات امریکا؛ مجلس سنا به دست دموکرات ها افتاد

انتخابات امریکا؛ مجلس سنا به دست دموکرات ها افتاد

با پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کانگرس امریکا در ایالت نوادا، این حزب توانست اکثریت خودش را در سنا حفظ کند.

به گزارش امور بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ تلویزیون الجزیره در خبر فوری گزارش داد: با پیروزی «کاترین کورتز» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای کانگرس امریکا در ایالت نوادا، حزب دموکرات توانست اکثریت خودش را در سنا حفظ کند.

در نوادا رقابت بین سناتور دموکرات «کاترین کورتز ماستو» و رقیب جمهوری خواه او «آدام لاکسالت» بود.

حزب دموکرات با پیروزی در ایالت نوادا، توانست ۵۰ چوکی از ۱۰۰ چوکی سنا را در اختیار بگیرد و «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور دموکرات می‌تواند یک رأی اضافی در سنا داشته باشد و رأی دموکرات‌ها را به ۵۱ عدد برساند.

سنا در حال حاضر ۵۰ به ۵۰ بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان تقسیم شده است. سنای تازه منتخب در ۳ جنوری سوگند یاد خواهد کرد.

ترامپ اکنون مدعی است که دموکرات‌ها در تلاش برای «دزدیدن» رقابت‌های سنای نوادا هستند.

انتخابات میان دوره‌ای کانگرس امریکا هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود، اما زمانی که با انتخابات ریاست جمهوری امریکا که هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود، هم زمان نباشد، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

همه اعضای مجلس نمایندگان برای یک دوره ۲ ساله انتخاب می‌شوند، بنابراین همه ۴۳۵ چوکی مجلس نمایندگان در طول انتخابات میان دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.

همچنین یک سوم از ۱۰۰ سناتور (۳۵ چوکی) در انتخابات میان دوره‌ای هر ۲ سال یک بار انتخاب می‌شوند. بعلاوه، انتخابات برای فرمانداران بسیاری از ایالت‌ها (۳۶ ایالت)، و همچنین بسیاری از مناصب سیاسی محلی در ایالت‌ها و شهر‌ها نیز برگزار می‌شود.

روز سه شنبه ۸ نوامبر (۱۷ عقرب) روز رسمی رأی‌گیری حضوری انتخابات میان‌دوره‌ای کانگرس بود، اما بسیاری از مردم امریکا پیش از این آرای خود را از طریق پست ارسال کرده یا با حضور در مراکز رأی‌گیری، رأی داده بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.