Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 42880
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 19 نوامبر 2022 - 7:10 |

حضور ۶۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

حضور ۶۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

منابع فلسطینی از برگزاری نمازجمعه مسجدالاقصی با مشارکت هزاران فلسطینی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ هزاران فلسطینی ساکن کرانه باختری و اراضی اشغالی ۴۸ و قدس از نخستین ساعات بامداد جمعه راهی مسجد مبارک الاقصی شدند و نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر در جای جای قبله گاه نخست مسلمانان جهان به جا آوردند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس در بخش‌های مختلف شهر قدس از جمله اطراف مسجد مبارک الاقصی مستقر شده و تدابیر امنیتی شدیدی در آنها به اجرا گذاشته بودند.

خبرنگار خبرگزاری فلسطینی صفا گزارش داد: ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی، نماز جمعه را باشکوه هرچه تمام تر در مسجدالاقصی اقامه کردند. طبق برآوردها، حدود ۶۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه با وجود تدابیر شدید امنیتی اشغالگران شرکت کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی مقابل دربهای مسجدالاقصی قبل از نماز جمعه، علیه جوانان تدابیر شدیدی به کار بستند.

شیخ «محمد سلیم خطیب» مسجدالاقصی هم خواستار آمادگی محافظان مسجدالاقصی شد.

وی خطاب به محافظان مسجدالاقصی افزود: آستین‌ها را بالا بزنید و صادقانه حافظ مسجدالاقصی باشید. بر اسارت و جراحت و هرگونه آزار و اذیتی صبر کنید زیرا اجر بزرگ در انتظار شما است.

خطیب مسجدالاقصی تاکید کرد: اشغال مسجدالاقصی موقتی و رو به زوال است و وعده الهی پیروزی است.

روابط گرم امارات با صهیونیستها و خشم کاربران

از سوی دیگر الجزیره گزارش داد: حساب توییتری رژیم اسرائیل به زبان عربی در توییتر تصویری از اخذ پاسپورت یک کودک اسرائیلی متولد شده در امارات توسط این سفارتخانه را منتشر کرد.

حساب توییتری این سفارتخانه با انتشار تصویر سفیر این رژیم در امارات که این کودک را در آغوش گرفته، نوشت: اولین پاسپورت اسرائیلی که سفارت اسرائیل در ابوظبی برای یک کودک اسرائیلی پس از دو سال از گذشت صلح بین دو طرف، صادر کرد.

«امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات نیز اخذ این پاسپورت را جشن گرفته و این اقدام را «لحظه هیجان انگیز» بین طرفین خوانده است.

در مقابل، کاربران فضای مجازی، حمایت از رژیم صهیونیستی و عادی سازی با آن را محکوم کردند و در انتقادهای خود به مصائب مردم فلسطین اشاره کردند که از سرزمین‌های خود دفاع می‌کنند.

یکی از این کاربران نوشت: فلسطینی‌ها نمی‌توانند به سرزمین هایشان بازگردند در حالی که امارات از رشد و افزایش استعمارگران حمایت می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.