Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 43629
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 12 دسامبر 2022 - 9:42 |

پاکستان حمله مرزی افغانستان را به شدت محکوم کرد

پاکستان حمله مرزی افغانستان را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه پاکستان حمله مسلحانه مرزبانان افغانستان به خاک این کشور در گذرگاه مرزی چمن میان دو کشور همسایه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای تیراندازی بی‌دلیل نیرو‌های افغان در گذرگاه مرزی “چمن” را محکوم و اعلام کرد: چنین حوادث تلخی با روابط برادرانه دو کشور سازگار نیست.

این بیانیه افزود: به مقامات افغانستان برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده اطلاع داده و از آن‌ها خواسته شده شدیدترین برخورد را با عوامل این حمله انجام دهند.
وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد:مسئولیت حفاظت از غیرنظامیان در مرز بر عهده دو طرف است از این رو مقامات مربوطه هر دو کشور برای اطمینان از روبه وخامت نرفتن اوضاع، در تماس هستند.
نیرو‌های مرزی افغانستان دیروز خاک پاکستان را در گذرگاه مرزی “چمن” در ایالت بلوچستان بی دلیل و بدون هدف با سلاح‌های سنگین از جمله توپ و خمپاره مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۶ غیرنظامی کشته و ۱۷ نفر زخمی شدند.
روابط عمومی ارتش این کشور در این باره اعلام کرد: نیرو‌های مرزی پاکستان درحالی به این حمله پاسخ مناسبی دادند که از هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در منطقه نیز خودداری کردند.
به گفته منابع خبری مقامات مرزبانی پاکستان همچنین با مقامات افغانستان در کابل تماس گرفته اند و خواستار اقدام جدی برای جلوگیری از وقوع چنین رویدادی در آینده شده‌اند.
گذرگاه مرزی “چمن” بین افغانستان و پاکستان اوایل ماه گذشته نیز به دلیل درگیری مسلحانه تروریست‌ها مستقر درخاک افغانستان به مدت یک هفته بسته شده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.