Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ ثور , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 44266
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 01 ژانویه 2023 - 8:11 |

استقبال سازمان همکاری اسلامی از قطعنامه‌ سازمان ملل درباره فلسطین

استقبال سازمان همکاری اسلامی از قطعنامه‌ سازمان ملل درباره فلسطین

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای از قطعنامه‌ صادره از مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ سازمان همکاری اسلامی امروز شنبه در بیانیه‌ای از قطعنامه‌ مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین به خصوص قطعنامه‌ای که از دادگاه کیفری بین‌المللی (دیوان لاهه) می‌خواهد که درباره ماهیت اشغالگری اسرائیل رأی صادر کند، استقبال کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد،‌ امروز (شنبه)، طرحی را تصویب کرد که از دادگاه کیفری بین‌المللی (دیوان لاهه) می‌خواهد درباره تبعات قانونی ناشی از نقض حق تعیین‌سرنوشت ملت فلسطین، اشغالگری طولانی‌مدت، شهرک‌سازی‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت جمیعتی در قدس اشغالی رأی صادر کند.

این قطعنامه با ۸۷ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و رأی ممتنع ۵۳ کشور به تصویب رسید. آمریکا، کانادا، ایتالیا، استرالیا، اتریش، مجارستان، جمهوری چک، گواتمالا، استونی و آلمان از جمله مهم‌ترین کشورهایی بودند که با تصویب این طرح مخالفت کردند.(جزئیات بیشتر)

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، سازمان همکاری بین‌المللی مواضع کشورهایی که به نفع این قطعنامه رأی دادند، ستود و بر پایبندی به قانون بین‌المللی و همسویی با مواضع تاریخی مبتنی بر اصول حق، عدالت و صلح تأکید کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.