Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 47411
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 20 ژوئن 2023 - 10:11 |

سفر نماینده ویژه جاپان در امور افغانستان به کابل

سفر نماینده ویژه جاپان در امور افغانستان به کابل

نماینده ویژه جاپان در امور افغانستان به کابل سفر نموده و با شماری از مقام‌های امارت اسلامی و چهره های سیاسی دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ کانوشک ناگواکا ابتدا به دیدار حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور رفته است و دو طرف درباره وضعیت جاری افغانستان و منطقه، اهمیت آموزش و بازگشایی مکاتب بر روی دختران بحث و گفتگو کرده اند.

نماینده ویژه جاپان همچنان با وزیر تحصیلات عالی دیدار کرده است.

وزارت تحصلات در خبرنامه ای گفته است که این دیپلومات جاپانی در کنار اعلام کمک به نظام تحصیلی کشور خواهان معلومات در مورد تعلیق تحصیل دختران نیز شده ست.

در این دیدار ندا محمد ندیم خواهان همکاری جاپان در قسمت ساخت و ساز در پوهنتون‌ها، تجهیز لابراتوار ها و بلند بردن ظرفیت استادان شده است.

با این حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که جاپان همواره در قبال افغانستان سیاست نیک داشته و با مردم افغانستان همکار بوده است از این رو نیاز است تا از تجارب جاپان برای پیشرفت کشور استفاده شود.

جاپان از جمله کشورهایی است که در این اواخر تلاش دارد تا روابط اش را با امارت اسلامی گسترش بدهد. این کشور بار ها تاکید کرده است که باید با امارت اسلامی تعامل دوامدار و مستقیم صورت گیرد و به منظور جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت بشری به مردم افغانستان کمک‌های بشردوستانه فراهم شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.