Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ ثور , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 47413
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 20 ژوئن 2023 - 11:46 |

وزارت داخله: تعهد کردیم خاک افغانستان در برابر کشورها استفاه نشود

وزارت داخله: تعهد کردیم خاک افغانستان در برابر کشورها استفاه نشود

سخنگوی وزارت داخله در یک نشست خبری گفته است که هیچ گروه به شمول تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور ندارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ عبدالمتین قانع در این نشست خبری افزوده است که امارت اسلامی خواهان داشتن روابط خوب با تمامی کشورهای جهان است.

سخنگوی وزارت داخله گفت: «پالیسی امارت اسلامی افغانستان این است که با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه و کشورهای جهان از جمله امریکا روابط حسنه داشته باشد، اما در پرتو منافع ملی و ارزش‌های اسلامی. ما به جامعه جهانی تعهد داده‌ایم که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد و گروه‌های تروریستی در این کشور حضور ندارند.»

او همچنان در پیوند به انتقال مهاجران وزیرستانی به ولایت‌های دور از خط فرضی دیورند افزوده که با سازمان جهانی مهاجرت در این باره گفت‌وگوها جریان دارند تا نگرانی‌ها موجود از میان برداشته شوند.

سخنگوی وزارت امور داخله به خبرنگاران گفت: «موضوع مهاجرت جداگانه است. می‌شود که پس از این بخاطر رفع این مشکل گفتم که با کشور پاکستان و سازمان بین‌المللی مهاجرت تفاهم داشته باشیم تا این‌که تصمیمی اتخاذ گردد تا که تشویش‌ها رفع شود.»

آقای قانع در پیوند به سفر پسین سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله به شمال کشور به خبرنگاران گفته است که این سفر به هدف گفت‌وگو با مسوولان محلی، علما، بزرگان قومی و جوانان و تقویت وحدت ملی و ارزیابی اجرای فرمان‌های امارت اسلامی در این ولایت‌ها صورت گرفته است.

بربنیاد سخنان سخنگوی وزارت داخله، آقای حقانی در این سفر پیشنهادهای مردم را برای بهبودی هرچه بیش‌تر و تقویت نظام دریافت کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.