Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 48890
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 23 آگوست 2023 - 15:20 |

ستانکزی خواستار «فصل جدید» روابط دیپلوماتیک با جهان شد

ستانکزی خواستار «فصل جدید» روابط دیپلوماتیک با جهان شد

شیر محمد عباس ستانکزی ، معین سیاسی وزارت امور خارجه تاکید نمود که امارت اسلامی افغانستان خواستار گشایش فصل جدید روابط دیپلوماتیک با جهان است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شیر محمد عباس ستانکزی ، معین سیاسی وزارت امور خارجه با مارکس، پوتزل، معاون نماینده خاص یوناما دیدار و تاکید نمود که امارت اسلامی افغانستان خواستار گشایش فصل جدید روابط دیپلوماتیک با جهان است.

بربنیاد اعلامیه وزارت خارجه، در این دیدار دو طرف درمورد موضوعات مختلف از جمله محدودیت‌های بانکی، جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر و تغییرات اقلیمی گفتگو کردند.

ستانکزی گفت که امارت اسلامی می‌خواهد فصل جدید روابط دیپلوماتیک را با جهان بگشاید و مشکلات موجود را با گفتگو حل کند.

وی افزود که کشت کوکنار در افغانستان کاهش یافته، تداوی معتادان مواد مخدر آغاز و خرید و فروش مواد نشه آور ممنوع قرار داده شده و با خلاف ورزان برخورد جدی صورت می‌گیرد که این امر مسئولیت مشترک امارت اسلامی و جامعه جهانی است.

او از هیئت ملل متحد خواست که از ارائه کمک‌ها در بخش ترویج کشت بدیل کوکنار، برداشته شدن محدودیت‌های بانکی و مبارزه با تغییرات اقلیمی دریغ نورزند.

وزارت خارجه گفت که پوتزل از تلاش‌های امارت اسلامی تقدیر کرد و گفت یوناما تلاش دارد تا زمینه همکاری جامعه جهانی با افغانستان را مساعد سازد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.