Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ ثور , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48893
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 24 آگوست 2023 - 8:10 |

متقی به پاکستان: به جای درگیری لفظی و اظهارات رسانه‌ای، عوامل مشکلات جستجو گردد

متقی به پاکستان: به جای درگیری لفظی و اظهارات رسانه‌ای، عوامل مشکلات جستجو گردد

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با یک هیئت پاکستانی به رهبری رئیس انستیتوت مطالعات استراتژیک این کشور گفته است که به جای درگیری لفظی و اظهارات رسانه‌ای، عوامل مشکلات جستجو گردد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بر بنیاد اعلامیه وزارت خارجه، آقای متقی در این دیدار گفت که افغانستان و پاکستان دو کشور دوست و برادر با مشترکات زیادی هستند، لهذا روابط میان آنها نیز بر اساس حسن همجواری و تفاهم استوار است.

وی همچنان گفت از اینکه بعضی مشکلات به روابط میان دو کشور صدمه می‌رساند، پس باید به‌جای درگیری لفظی و اظهارات رسانه‌ای، عوامل این مشکلات جستجو گردد.

آقای متقی افزود که صلح و ثبات در افغانستان آرمان بزرگ امارت اسلامی بود که اکنون تامین شده است و صلح و ثبات در منطقه نیز آرمان امارت اسلامی است.

سرپرست وزارت خارجه اظهار داشت که امارت اسلامی در بخش روابط تجاری با پاکستان نیز پیشرفت‌هایی زیادی داشته است و موقعیت جغرافیایی افغانستان فرصت‌های زیادی برای دو کشور ایجاد نموده که باید از آن استفاده صورت گیرد.

آقای متقی تاکید کرد که امارت اسلامی متعهد است و اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ‌کسی زیان نمی‌رسد. او همچنان گفت که افغانستان و پاکستان باید به «نیت نیک» یکدیگر شک نداشته باشند و از هرگونه «موارد چالش برانگیز» جلوگیری کنند.

از سوی دیگر، سهیل محمود، رئیس انستیتیوت مطالعات استراتژیک پاکستان گفت که با روی کار آمدن امارت اسلامی، جلوگیری از خونریزی، تامین امنیت سرتاسری در افغانستان، ممنوعیت و کاهش تولید مواد مخدر، از بین بردن فساد اداری، توجه به امور اقتصادی و سایر پیشرفت‌های مثبت قابل قدر است.

او با اشاره به حوادث امنیتی و نگرانی‌های مربوط به وضعیت امنیتی در پاکستان گفت که امیدواریم مشکلات موجود از راه تفاهم حل شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.