Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ ثور , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 49051
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 01 سپتامبر 2023 - 11:20 |

متن اعلامیه نشست علمای طالبان در کابل

متن اعلامیه نشست علمای طالبان در کابل

نشست یک روزه علما و بزرگان قومی در کابل با صدور اعلامیه پایان یافت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، نشست یک روزه علما و بزرگان قومی در کابل با صدور اعلامیه پایان یافت.

۱- نشست عمومی علما و متنفذین در کابل، امارت اسلامی افغانستان را ثمره تلاش ها و جانفشانی های مردم مجاهد آن می خواند و حمایت از آن را یک وظیفه شرعی و ملی می خواند.

۲- علما از امارات می خواهند که در تعامل با جهان با در نظر گرفتن شریعت اسلامی، استقلال و موقعیت افغانستان، منافع ملی و مطالبات عصر، سیاست های لازم را به کار گیرد و از جامعه جهانی نیز درخواست کند. رفتار و تعامل منطقی و مسئولانه با نظام حاکم بر افغانستان و واقعیت های زمینی به گونه ای که تفاهم لازم و تعامل رسمی کامل بین دو طرف فراهم شود.

۳- امارت اسلامی بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محور خود نیز باید روابط اقتصادی خود را با همسایگان خود و کشورهای منطقه تقویت کند تا امکانات صادرات و واردات کشور را افزایش داده و بازار خوبی برای محصولات افغانستان ایجاد کند.

۴- شرکت کنندگان در این نشست از تمامی تجار و سرمایه داران کشور می خواهند که سرمایه گذاری در کشور را افزایش داده و برای شهروندان شغل ایجاد کنند.

۵- علما و روشنفکران از امارت اسلامی می خواهند که سهولت قوانین و حکمرانی در زمینه سرمایه گذاری، معادن و ساخت و ساز در شهرها را افزایش دهد و موانع را برطرف کند تا روندها سریعتر و ساده تر شود و همچنین فرصت های کاری افزایش یابد.

۶- شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت علوم دینی و معاصر در کشور و تقویت نهادهای آموزشی و آموزشی تاکید کردند و از امارت اسلامی خواستند تا ارزش های اسلامی و سنت های جامعه افغانستان را در این زمینه مورد توجه قرار دهد. عمل؛

۷- علما و شرکت کنندگان در این نشست رهبران امارت اسلامی افغانستان در مبارزه با مواد مخدر، جمع آوری و درمان معتادان، رسیدگی به مشکلات متکدیان و جلوگیری از اعمال بدی که منجر به انحراف جامعه می شود، می باشد. اقدامات محترمانه و خواستار توجه بیشتر امارت در اجرای برنامه های اصلاحی در جامعه به صورت تدریجی و ملایم.

۸- شرکت کنندگان در این نشست از همه نهادهای ملکی و نظامی امارت می خواهند که به مبارزه با فساد متعهد باشند و اجازه ندهند کسی به امارت آسیب برساند، به مردم و بیت المال آسیب برساند.

۹- شرکت کنندگان در نشست از امنیت و ثبات کلی کشور ابراز خرسندی کرده و از نهادهای امنیتی و دفاعی می خواهند که به امنیت کشور و حفاظت از مرزها توجه ویژه داشته باشند و اجازه ندهند این اتفاق بیفتد. امنیت و ثبات توسط فتنه گران و گروه های مخرب به چالش کشیده خواهد شد.

۱۰- شرکت کنندگان در نشست از جامعه جهانی تقاضای جدی دارند که کمک های مالی لازم را به دولت فعلی ارائه کند و برای رفع محدودیت های بانکی و رهاسازی دارایی های مسدود شده افغانستان گام های سریع بردارد.

۱۱- ما شرکت کنندگان در جلسه از همه مسوولین امارت اسلامی اکیدا تقاضا داریم که تمامی دستورات و فرامین حضرت امیرالمومنین رضی الله عنه را اجرا کنند و با متخلفان برخورد جدی کنند.

۱۲- ما شرکت کنندگان جلسه یک بار دیگر از رهبری امارت اسلامی حضرت امیرالمومنین رحمت الله علیه ما بیعت خود را تجدید می کنیم، به همین ترتیب، حمایت و حمایت امارت اسلامی را از تمام مردم مرکز و ولسوالی های ولایت کابل اعلام می کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.