Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ ثور , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 49395
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2023 - 8:55 |

گزارشی از سفر کیم جونگ اون به روسیه

گزارشی از سفر کیم جونگ اون به روسیه

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با قطار مخصوص خود برای سفر به روسیه سفر کرد و با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، ، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) با تایید خبر رسانه‌های غربی، گزارش داد که سران ارشد حزب حاکم و مقامات نیروهای مسلح کره شمالی، کیم را در این سفر همراهی می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، با این حال هنوز مشخص نیست کیم و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دقیقا چه زمانی و در کجا دیدار خواهند کرد.

پیش از این، منابع آمریکایی و اروپایی در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز»، ادعا کرده بودند که رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی به شهر «ولادی‌وستوک» در روسیه می‌رود تا درباره امکان ارائه تسلیحات به این کشور برای استفاده در جنگ اوکراین رایزنی کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز روز دوشنبه تایید کرد که کیم با دعوت رسمی پوتین طی روزهای آینده به روسیه می‌آید تا دیدار دوجانبه انجام بگیرد.

با این حال، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی در حال پیشرفت است، هشدار داد که در صورت کمک نظامی پیونگ‌یانگ به مسکو، بهای گزافی را باید پرداخت کنند.

پوتین: به کره شمالی برای توسعه ماهواره ای کمک خواهیم کرد

رئیس جمهور روسیه در دیداربا «کیم جونگ اون» در مرکز فضایی «ووستوچنی» گفت:« رهبر جمهوری دموکرات خلق کره علاقه زیادی به فناوری موشکی نشان می دهد و آنها در صدد توسعه حضور خود در فضا هستند.»

به گزارش شفقنا، اسکای نیوز نوشت:« ناظران معتقدند این دیدار در مرکز فضایی نمادین است، به ویژه که کره شمالی اخیرا در در دو تلاش خود برای قرار دادن ماهواره جاسوسی نظامی در مدار شکست خورده است.»

کارشناسان معتقدند پوتین در این سفر در پی دستیابی به انبار موشک های توپخانه کره شمالی است، در حالی که پیونگ یانگ به دنبال کمک برای فناوری ماهواره ای و مدرن سازی تجهیزات نظامی خود است و در صورتی که روسیه با موشک اندازها و توپخانه های کره شمالی تأمین شود، می تواند تأثیر قابل توجهی بر سرنوشت جنگ در اوکراین داشته باشد.»

به زعم کارشناسان، از نظر تاکتیکی، هردو کشور منافعی را از طریق به دست آوردن آنچه اکنون به آن نیاز دارند کسب می کنند، اما در دراز مدت روابط مهم روسیه با سئول در معرض آسیب جبران ناپذیری قرار خواهد گرفت.»

کره جنوبی: «کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد»

ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که همسایه شمالی آنها یک موشک بالستیک به سمت سواحل شرقی شلیک کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس ستاد مشترک کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن روز چهارشنبه درست چند ساعت پیش از دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کره شمالی حداقل یک موشک بالستیک به سمت سواحل شرقی شلیک کرده است

هیچ جزئیاتی در مورد اندازه یا برد این موشک منتشر نشده است اما حدود پنج دقیقه پس از هشدار پرتاب، گارد ساحلی ژاپن گزارش داد که موشک در دریا سقوط کرده است.

پرتاب این موشک درحالی صورت گرفته است که رهبر کره شمالی برای دیدار با پوتین در روسیه حضور دارد.

پوتین و کیم جونگ اون در مرکز فضایی دیدار کردند

رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون در یک مرکز فضایی واقع در منطقه آمور در شرق دور روسیه دیدار کردند.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری تاس گزارش کرد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مرکز فضایی «ووستوچنی» دیدار کرده و گفت‌وگوی کوتاهی هم داشتند.

رئیس جمهوری روسیه از منطقه «پریموری» واقع در شرق دور که محل برگزاری اجلاس اقتصادی شرق بود، به ووستوچنی رفت. کیم جونگ اون هم برای حضور در این مرکز فضایی با قطار عزیمت کرد.

پوتین و کیم جونگ اون از تاسیسات پرتاب موشک فضایی SOYUZ-۲ در فرودگاه فضایی ووستوچینی روسیه بازدید کردند.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوال درباره اینکه آیا همکاری نظامی و فنی با کره شمالی مورد بحث قرار می‌گیرد یا خیر گفت: ما در مورد همه مسائل بدون عجله بحث خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا مسکو به ساخت ماهواره به کره شمالی کمک می‌کند یا خیر، گفت: برای همین مساله است که به این مرکز فضایی آمده‌ایم.

چرا این سفر تا این حد مورد توجه بود؟

بی بی سی نوشت: گمانه زنی‌هایی درباره احتمال موافقت کره شمالی با تامین سلاح برای روسیه در جنگ با اوکراین وجود دارد.

براساس این گزارش، آمریکا نگران است که کره شمالی در ازای دریافت فناوری تسلیحاتی، کمک غذایی و پول نقد به روسیه سلاح و مهماتی بفروشد که در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار بگیرد. واشنگتن از پیونگ یانگ خواسته تا از چنین توافقی پرهیز کند.

علاوه بر این برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که که شاید آقای کیم به دنبال حمایت و کمک پوتین برای برنامه‌ فضایی این کشور باشد. نخستین بار نیویورک‌تایمز گزارشی در این باره منتشر کرد.

با این حال ارزیابی‌هایی مطرح می‌شد که مسکو از فناوری‌های تسلیحاتی‌ خود حتی در مواجهه با متحدان کلیدی‌اش مانند چین محافظت می‌کند.

آقای کیم مقامات ارشد نظامی کشورش را در این سفر با خود همراه کرده است.

آقای کیم چهار سال پیش در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز با قطار برای دیدار با پوتین به روسیه رفت.

روز گذشته رئیس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی در ولادی‌وستوک گفته بود روسیه در حال توسعه تسلیحات با “سلاح های لیزری، فراصوت و فرکانس رادیویی” است.

مجمع اقتصادی امسال به ویژه بر روی موضوعات داخلی روسیه متمرکز شده است و مهمانان برجسته کمی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد.

انتشار تصاویر قطار سبز ضدگلوله

نخستین بار خبرگزاری ریانووستی روسیه ویدیوی از قطار ضدگلوله کیم جونگ اونگ رهبر کره شمالی در سفر به روسیه منتشر کرد.

سفر کیم جونگ اون با قطار همواره مورد توجه بوده است. سفر با قطار در خانواده رهبر کره شمالی به سنتی خانوادگی تبدیل شده است.

پدربزرگ کیم جونگ اون، کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی هم با قطار به ویتنام و اروپای شرقی سفر کرده بود. پدر آقای اون، کیم جونگ ایل هم از پرواز می‌ترسید و با قطار سفر می‌کرد.

قطار سبز و زرد کیم جونگ اون ۲۱ واگن لوکس ضد گلوله دارد و به اتاق‌های کنفرانس و مبل‌هایی از چرم صورتی مجهز است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.