Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ ثور , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 55033
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 17 مارس 2024 - 6:52 |

طالبان دلیلی برای تسلیم شدن به خواسته‌های غرب نمی‌بینند

طالبان دلیلی برای تسلیم شدن به خواسته‌های غرب نمی‌بینند

انستیتیوت صلح ایالات متحده امریکا می‌گوید که طالبان با به دست آوردن حمایت چین، دلیلی برای تسلیم شدن به خواسته‌های غرب نمی‌بینند

انستیتو صلح آمریکا در شبکه ایکس نوشت حکومت طالبان دلیل کمی برای تسلیم شدن به خواسته‌های غرب به ویژه درباره حقوق بشر و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان دارد.

این نهاد افزود حکومت طالبان به منابع جدیدی حمایتی از سوی قدرت‌های منطقه از جمله چین دست یافته است.

«سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر پیش از این گفته بود آمریکا و کشورهای غربی بدنبال تحمیل خواسته‌ها و ملاحظات سیاسی خود بر افغانستان هستند.

نشریه «فارین افرز» وابسته به اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا به تازگی با انتشار تحلیلی، چرایی ناکامی تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن هیئت حاکمه افغانستان را بررسی کرده است.

این نشریه تصریح کرد نقش چین در ناکامی تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن حکومت طالبان، محوری است و پذیرفته شدن استوارنامه سفیر تازه منصوب شده طالبان توسط «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور این کشور، از مهمترین چالش‌ها در برابر اجماع به رهبری آمریکا علیه عادی‌سازی با هیئت حاکمه افغانستان است.

فارین افرز رویکرد آمریکا برای منزوی کردن طالبان را بی‌نتیجه دانست و تاکید کرد طالبان تلاش‌های دیپلماتیک قوی برای ایجاد روابط با کشورهای همسایه انجام داده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور در گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

این در حالی است که با وجود تاکید جهان از جمله امریکا مبنی بر رعایت تعهدات دوحه از سوی طالبان، این گروه حاضر نشده که حتی یک قدم از خواست‌های انحصارگرایانه خود پایین بیاید.

 

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.