Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ ثور , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 56245
  پرینتخانه » اخبار جهان, سیاسی تاریخ انتشار : 05 آوریل 2024 - 15:32 |

رسانه های بین المللی راهپیمایی روز جهانی قدس را پوشش دادند

رسانه های بین المللی راهپیمایی روز جهانی قدس را پوشش دادند

شبکه‌های تلویزیونی بین المللی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس اخبار و تصاویری از راهپیمایی مردم ایران و دیگر شهر‌های جهان پخش کردند.

شبکه تلویزیونی آرتی عربی گزارش داد، راهپیمایی گسترده به مناسبت روز جهانی قدس در تهران و دیگر شهرهای ایران آغاز شد. همزمان با این راهپیمایی، مراسم تشییع قربانیان حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه نیز برگزار می شود. سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

خبرنگار این شبکه در تهران گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعاتی پیش در تهران و دیگر شهرهای ایران آغاز شده است. شمار زیادی از مردم در این راهپیمایی شرکت دارند. شمار زیادی از زنان و کودکان نیز در این راهپیمایی شرکت دارند. شرکت کنندگان پرچم های ایران و فلسطین را در دست دارند. راهپیمایی امسال با توجه به تشدید تنش ها بین تهران و تل آویو و حمله به کنسولگری ایران در شرایط متفاوتی نسبت به سال های گذشته برگزار می شود. شرکت کنندگان خواستار پاسخ به این حمله هستند.

شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم گزارش داد زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران که با عنوان طوفان الاحرار برگزار می‌شود شرکت کرد.
به گفته خبرنگار این شبکه زیاد النخاله تاکید کرد: همه بخش‌های محور مقاومت در مقابل دشمن صهیونیستی ایستاده است.

تلویزیون فرانس ۲۴ نیز گزارش داد، امروز جمعه در ایران روز قدس (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان) است که هر سال در همبستگی با مردم فلسطین برگزار می‌شود؛ اما امسال روز قدس همزمان شده است با مراسم تشییع اجساد فرماندهان سپاه ایران که در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق شهید شدند.
آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران شامگاه پنجشنبه بر پیکر این هفت شهید نماز خواند و به آنها ادای احترام کرد.

شمار زیادی از مردم مالزی برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، نزدیک سفارت امریکا در کوالالامپور تجمع کردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویری از این تجمع که شرکت کنندگان در آن پرچم فلسطین را در دست داشتند پخش کرد. شمار زیادی از نیروهای امنیتی برای تامین امنیت شرکت کنندگان در راهپیمایی در محل برگزاری آن مستقر شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین از آغاز راهپیمایی در تهران و تعدادی از شهرهای ایران در روز جهانی قدس خبر داد.

خبرنگار المیادین در گزارش خود از تهران گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس طبق اعلام رسمی قرار بود در ساعت ده به وقت محلی آغاز شود اما مردم زودتر از موعد مقرر خود را به میادین مختلف شهر رسانده اند.

وی گفت: پیش بینی می شود این راهپیمایی به شکل گسترده و با حضور میلیونی مردم برگزار شود.

فراخوان گردان‌های قدس برای حضور گسترده در تظاهرات روز قدس
سخنگوی گردان‌های قدس – شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی – از مسلمانان و اعراب در سرتاسر جهان خواست تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بسیج شوند، و با هدف یاری قدس و غزه بیرون بیایند و روز قدس را گرامی بدارند.

ابوحمزه هشدار داد که آسیب رساندن به مسجد الاقصی کل منطقه را شعله ور می‌کند. او در عین حال تاکید کرد که مقاومت مخالف ماندن رژیم اشغالگر در غزه است و این اجازه را به دشمن نمی‌دهد و او باید این را به خوبی درک کند.

آژانس خبری پامیر

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.